×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۶۰هزار حلقه صالحین زنان در کشور در زمینه مباحث تربیتی و اعتقادی فعالیت دارند

به گزارش چغادک نیوز: رئیس سازمان بسیج جامع زنان کشور دیشب در جمع خبرنگاران بوشهری با اشاره به رسالت رسانه در جنگ نرم امروز، گفت: دنیای غرب به دنبال این است که اخباری نازیبا از کشور جمهوری اسلامی ایران برای جهان مخابره کند که دل مردم را به درد بیاورد.

وی ادامه داد: اما رسانه های انقلابی در داخل کشور به رسالت اصلی خود عمل می کنند، امروز دغدغه رسانه های انقلابی و معاند کاملا با هم متفاوت است.

اصلانی با اشاره به توجه رسانه ها به حوزه زنان جامعه، افزود: اصحاب رسانه با بیان واقعیت ها می توانند بسیاری از مشکلات جامع زنان را رفع کنند که امروز دارای عزت و افتخار بسیار بالایی هستیم و برای از بین بردن چالش ها برنامه ریزی شود تا نقش آفرینی زنان بهتر از گذشته نمایان شود.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب نقش زنان پررنگ است، اظهار کرد: فعالیت های زنان طی ۴۰ سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است و امروز هزاران زن عضو هیات علمی دانشگاه هستند، هزاران مقاله علمی توسط زنان منتشر شده است، در حوزه ورزش ۳۸ هزار زن فعالیت می کنند، مشارکت زنان در حوزه های مختلف تصمیم گیری کشور، کسب مدال های مختلف و غیره از مهمترین فعالیت های زنان امروز زنان جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان بسیج جامع زنان کشور عنوان کرد: جامعه غرب حضور اجتماعی زنان را در مشاغل می داند اما جمهوری اسلامی ثابت کرد که امروز بیش میلیون ها زن مسلمان مشارکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند و حدود ۸هزار زن در بسیج مشارکت سیاسی دارند.

وی گفت: هم اکنون ۶۰ هزار حلقه صالحین در کشور داریم که در زمینه های مباحث تربیتی و اعتقادی فعالیت دارند و همچنین ۱۰۸۱ گروه جهادی داریم که در زمینه خدمات آموزشی، فرهنگی و مهارتی فعالیت دارند، ۳۵۰۰ مهد قرآنی را در سطح مساجد تشکیل داده ایم و هم اکنون ۴ هزار مربی را تحت آموزش قرار داده ایم.

اصلانی با اشاره به تشکیل ستاد خانواده در کشور، ابراز کرد: طری با عنوان ستاد خانواده به ریاست رئیس جمهور ایجاد شده است که می تواند بسیاری از مشکلات جامعه زنان مورد بررسی قرار دهد، اما این ستاد در دولت یازدهم و دوازدهم فقط یکبار تشکیل شده است که امیدواریم توجه به زنان مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی اذعان کرد: سند جمعیت، سند حضور رسانه ای زنان، سند سینما و اسناد بالادستی هنر، اجرای بیمه زنان خانه دار و نقش زنان در گام دوم انقلاب نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه و خاصی به حوزه زنان دارد اما تا اجرا شدن فاصله بسیار است.

رئیس سازمان بسیج جامع زنان کشور خاطرنشان کرد: در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی زنان نقش اساسی دارند که می توانند در معنویت زنان ماثر باشد، امروز مدیریت عفاف جامعه به عهده زنان است که باید برنامه ریزی دقیقی شود.

اصلانی با اشاره به فعالیت زنان در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: کمک به تولید ملی و اقتصاد داخلی زنان می توانند بهترین گزینه در فرهنگ سازی باشند که طرحی با عنوان خانواده مقاوم اجرا شده است که آموزش تنظیم درآمد و هزینه، صنایع فرش، مهارت های فنی و حرفه ای در آن دیده شده است.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه شهید، تاکید کرد: کنگره شهدای زن سراسر کشور برگزار شده است که امروز اطلاعات هفت هزار شهید زن در سایت ثبت شده است و هر سال یک شهید زن به عنوان شاخص سال معرفی می شود.

رئیس سازمان بسیج جامع زنان کشور افزود: به جای اینکه زنان به برخی مشاوران برای رفع مشکلاتشان معرفی کنیم که افکار غربی تزریق کنند، از زنان جانبازان استفاده کنیم که بهترین مشاوران برگرفته از مکتب دفاع مقدس هستند./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false