×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کارگران نمونه دشتی تجلیل شدند

طی آئینی از ۶۰ کارگر نمونه شهرستان دشتی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش "چغادک نیوز"، فرماندار شهرستان دشتی پیش از ظهر سه شنبه در همایش همدلی و همزبانی با رویکرد حمایت از کار و کارگر ایرانی که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم این نشست ها دارای برکاتی برای شهرستان باشد و به منظور رفع معضلات جامعه کارگری گام هایی برداشته شود.

غلامرضا مهرجو افزود: بی تردید نقش کارگران در رشد و بالندگی جوامع یک امر مسلم است و جوامع رشد یافته از قبل کارگران از رشد و پیشرفت خوبی در همه زمینه ها برخوردار هستند.

وی بیان کرد: کارگران علاوه بر اینکه در رشد و توسعه کشور ایفای نقش کردند در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز همواره نقش بسزایی داشتند .

مهرجو با بیان اینکه جامعه کارگری با حضور در صحنه ها در افزایش اقتدار جامعه نقش بسزایی داشتند، خاطر نشان کرد: قشر زحمت کش کارگری در ۳۶ سال انقلاب نقش آفرینی زیادی در عرصه اقتصادی کردند ولی کافی نیست و باید تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی به آسیب های جامعه کارگری نیز اشاره و تصریح کرد: با وجود تاکیدات دین مبین اسلام و مسئولین نظام بر اهمیت کار کارگری اما مهمترین اصلی که در جامعه وجود دارد افراد می خواهند با کمترین تلاش، یک شبه ره صد ساله بپیمایند و ثروتمند شوند و این امر، به کار و کارگری خدشه وارد کرده است.

مهرجو ادامه داد: شهرستان دشتی با وجود جمعیت ۸۰ هزار نفری دارای نه هزارو۶۰۰ بیمه پرداز دارد و با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل در سطح شهرستان این آمار باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ظرفیت  شهرستان یکی از قطب های کشاورزی استان محسوب می شود وبیش از ۱۵ هزار نفر اشتغال در این زمینه وجود دارد ولی با بررسی های بعمل آمده مشاهده می شود که این آمار در اختیار اتباع بیگانه است .

مهرجو بیان کرد: برای تجلیل از کارگران ، کار و کارگر ایرانی کالاهای ایرانی خریداری کنیم و از  تولیدات داخلی حمایت کنیم.

تولید گوجه فرنگی برابر با نیاز بازار باشد

امام جمعه خورموج نیز با تبریک هفته کار و کارگر از تلاشگران عرصه تولید تقدیر و اظهار داشت: انسان مطابق استعدادهایی که خداوند به آنها داده باید کار کرده و روزی خود را تامین کند.

حجت الاسلام مصلح افزود: هر ساخت و سازی که در خلقت ایجاد می شود توسط کار و کارگر است که اولین کارگر عالم خود خدا است.

وی با بیان اینکه کارگران دارای جایگاه ارزشمندی هستند تصریح کرد: هر کاری باید متناسب با نیاز جامعه باشد و به فرض مثال، کشت محصول گوجه فرنگی در سطح شهرستان دشتی باید بر اساس نیاز شهرستان صورت گیرد تا کشاورزان متضرر نشوند.

وی بر لزوم خرید کالاهای داخلی توسط مردم  تاکید و یادآور شد: تولید کنندگان نیز باید بتوانند به محصولات خود کیفیت دهند تا مردم از کالاهای داخلی خریداری کنند.

تعاونی‌های شهرستان دشتی ۹ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان دشتی در این آیین با بیان اینکه تعاونی‌های شهرستان دشتی ۹ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند اظهار داشت: در حال حاضر ۵۳۵ تعاونی در سطح شهرستان وجود دارد که دارای هفتاد هزار و ۳۸۲ نفر عضو است و ۹ هزار و ۱۵۵ اشتغال‌زایی نفر نیز ایجاد کرده است.

یدالله مشتاقی افزود: حیات یک ملت به کار و تلاش بستگی دارد و کار باید به عنوان بهترین سرمایه بشر تبلیغ شود چرا که در اسلام نیز تاکیدات زیادی بر موضوع کار داشته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۲۹ نفر در شرکت‌ها و واحدهای کارگری شهرستان شاغل شدند.

وی در خصوص روابط کار نیز گفت: پارسال ۱۲۴ دادخواست دریافت شد که از این تعداد ۴۴ پرونده منجر به سازش شد و مابقی آن نیز منجر به صدور رای شدند ضمن اینکه زمان رسیدگی در هیات تشخیص چهار روز و در هیات حل اختلاف هفت روز رسیده است.

گفتنی است، در پایان این آیین از ۶۰ کارگر نمونه شهرستان دشتی با اهدا لوح تقدیر و هدایای تجلیل به عمل آمد.

مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false