ارشاد: فیلمهای حاشیه دار اکران نمی شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ارشاد: فیلمهای حاشیه دار اکران نمی شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی و بازبینی دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» خبر داد و گفت: فعلا برنامه‌ای برای اکران این فیلم‌ها در آینده نزدیک نداریم.

به گزارش "چغادک نیوز"، ، حسین نوش‌آبادی با بیان این‌که برخی اصلاحات با همکاری و کمک کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «خانه دختر» انجام شده است، اظهار کرد: به‌نظر می‌آید اشکالاتی که متوجه این فیلم بوده در حال برطرف شدن است؛ ولی هنوز تصمیمی برای اکران این فیلم در آینده نزدیک گرفته نشده است. امیدوارم با رفع اشکالات محتوایی این فیلم با همکاری کارگردان و تهیه‌کننده، مشکل اکران این فیلم هرچه سریع‌تر حل شود. به‌دلیل بعضی اشکالات و مسائلی که وجود داشت، زمان اکران «خانه دختر» نهایی نشده است و در حال بازبینی و بررسی برای رفع اشکالات آن هستیم. اگر این اشکالات رفع شود این فیلم در نوبت اکران قرار خواهد گرفت.

 

او همچنین درباره اکران فیلم «نهنگ عنبر» نیز گفت: این فیلم به‌دلیل این‌که جزو فیلم‌های طنز است، یک‌بار بازبینی شده و مواردی که برای اصلاح لازم بوده، یادآوری شده است. «نهنگ عنبر» برای دومین‌بار در حال بررسی و بازبینی است و فعلا اکران نخواهد شد. این فیلم‌ها به‌دلیل نقطه‌نظرات و اشکالات محتوایی که منطبق بر برخی آموزه‌های ملی و اسلامی نیستند در حال بررسی‌اند و پس از رفع مشکلات، در نوبت اکران قرار می‌گیرند.

 

تحریم «خانه دختر» توسط حوزه هنری؟!

 

نوش‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش درباره زمزمه‌های مبنی بر تحریم فیلم «خانه دختر» توسط حوزه هنری، گفت: وزارت ارشاد متولی رسمی مسائل فرهنگی کشور است و هر تصمیمی که در این وزارتخانه اتخاذ شود، باید آن را اجرایی دانست. مأموریت‌هایی مانند صدور مجوز فیلم و نمایش آن با در نظر گرفتن تمام شرایط و قواعد قانونی انجام می‌شود و مجوزی که به آن داده می‌شود، مورد تأیید و تصویب سایر دستگاه‌ها هم باید قرار گیرد و این دستگاه‌ها باید به تصمیم وزارت ارشاد به‌عنوان مجری سیاست‌های نظام در بخش فرهنگ و هنر احترام بگذارد.

 

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این تصور که وزارت ارشاد برای خودش تصمیم بگیرد و نهادها و دستگاه‌های دیگر هم برای خودشان، خلاف سیاست‌های فرهنگی و مغایر با اصل همبستگی بین نهادها است. وقتی یک اثر هنری مانند فیلم، تشریفات قانونی را طی می‌کند، نباید برای اکرانش مقاومت کرد، چون مجوزی که به آن داده می‌شود فقط برای سینماهای کشور نیست، بلکه برای همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

او افزود: مسوولان حوزه هنری در شورای بازبینی و صدور مجوز برای پروانه نمایش و اکران فیلم‌ها عضو هستند و از آن‌ها انتظار می‌رود پس از صدور مجوز برای یک فیلم با برخی واکنش‌ها و تصمیم‌ها باعث ایجاد بدبینی و دوگانگی نشوند. دولت هم وظیفه دارد همه نهادها را تنظیم کند و اگر نهادی بخواهد بدون هماهنگی کاری کند، نسبت به آن واکنش نشان دهد. در غیر این صورت، شاهد به‌وجود آمدن یأس، ناامیدی و دلسردی بین مردم خواهیم بود.

 

سخنگوی وزارت ارشاد: فعلاً فیلمهای حاشیه دار بدلیل اشکالات محتوایی اکران نمی شود

تبلیغ فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای

 

نوش‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش درباره تبلیغ برخی فیلم‌های کارگردانان ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: هیچ‌گونه ارتباط و رابطه رسمی بین دستگاه‌های دولتی با شبکه‌های ماهواره‌ای وجود ندارد و هنرمندانی که آثارشان مجوز دستگاه فرهنگی کشور را دارد، حق تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارند و اگر به این کار مبادرت کنند با آن‌ها برخورد می‌شود؛ اما اگر این تبلیغ‌ها از سوی خود شبکه‌های ماهواره‌ای و با هدف تبلیغ و جذب مخاطب بیشتر باشد، هیچ مسوولیتی متوجه دستگاه‌های دولتی و هنرمندان ما نیست. ما شاهد بودیم برخی هنرمندان ما با تبلیغ فیلم‌های‌شان در شبکه‌های ماهواره‌ای مخالف بودند و به آن اعتراض کرده‌اند.

 

او تأکید کرد: انتساب این تبلیغ‌ها به وزارت ارشاد کذب و بی‌اساس است و شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور که سابقه عناد با نظام را دارند، هیچ مجوزی از سوی وزارت ارشاد برای تبلیغ فیلم‌های ایرانی ندارند. همچنین اگر اثبات شود هنرمندان در این تبلیغات با آن‌ها همکاری داشته‌اند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تفکیک بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از بخش اصلی آن و برگزاری‌اش در اردیبهشت‌ماه، گفت: تفکیک بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر تجربه جدیدی است که اگر مشخص شود مضرات آن بیشتر از مزیت‌هایش است به حالت قبلی برمی‌گردد؛ اما اگر ببینیم نتیجه مثبتی دارد و مورد استقبال قرار گرفته است، همین رویه را ادامه می‌دهیم.

عرضه فیلم‌های خارجی در حاشیه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

 

نوش‌آبادی درباره عرضه فیلم‌های خارجی در بازار فیلم و در حاشیه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اظهار کرد: این کار با نظارت وزارت ارشاد صورت گرفته و فیلم‌هایی که در این بازار ارائه می‌شوند، مورد اصلاح و بازبینی قرار گرفته‌اند. البته ما نسبت به فیلم‌هایی که خارج از این سیستم و فرآیند عرضه شوند، هیچ مسوولیتی نداریم و مورد تأیید ما نیستند؛ اما از فیلم‌هایی که با مجوز وزارت ارشاد در این بازار عرضه می‌شوند حمایت می‌کنیم.

 

وی درباره روند بازسازی تالارهای مجموعه تئاترشهر نیز بیان کرد: با پیگیری‌های شخص وزیر، بازسازی سریع و تجهیز تالارهای تئاترشهر در دستور کار است و با سرعت و به‌صورت شبانه‌روزی در حال احیا و بازسازی این مجموعه تاریخی هستیم که نماد فرهنگ، هنر و تئاتر ایران است. منابع مالی هم برای این بازسازی و تجهیز آماده و مهیا شده است. امیدواریم در شش‌ماه اول سال ۹۴ شاهد بهره‌برداری کامل از سالن‌ها و تالارهای این مجموعه باشیم.

 

شرط‌های ایران برای لغو تحریم عمره

 

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عذرخواهی رسمی عربستان از ایران و مجازات دو مأمور خاطی فرودگاه جده را دو شرط اصلی لغو تحریم عمره از سوی ایران برشمرد.

 

نوش‌آبادی درباره تأثیر نامه عذرخواهی عربستان در لغو تحریم عمره گفت: تا زمانی که دولت عربستان عذرخواهی رسمی‌اش را به ایران ابلاغ نکند و دو مأمور خاطی و حتاک عربستان به اشد مجازات نرسند سفرهای عمره همچنان لغو خواهند ماند. این دو شرط، دو شرط اساسی جمهوری اسلامی برای پایان تعلیق عمره است.

 

او ادامه داد: عذرخواهی رسمی هنوز از سوی مراجع رسمی عربستان به دست ما نرسیده است. البته دولت عربستان در مذاکرات با مسوولان ما متعهد شده است که دو مأمور خاطی فرودگاه جده را به اشد مجازات برساند. نامه عذرخواهی عربستان بررسی می‌شود اما کافی و جواب‌گوی شأن ملت ایران نیست. تا زمانی که امنیت کامل زائران در عربستان تأمین نشود و شأن آن‌ها به درستی درنظر گرفته نشود، عمره لغو خواهد بود.

 

نوش‌آبادی در نشست خبری امروز (سه‌شنبه، هشتم اردیبهشت) با بیان این‌که ایران از سیاست دائمی لغو عمره استقبال نمی‌کند، گفت: ما به دنبال لغو همیشگی عمره نیستیم و کشور عربستان را به عنوان خادم حرم الهی موظف می‌دانیم که علاوه بر تأمین امکانات و امنیت داخلی کشور برای زائران، به آن‌ها و کرامت انسانی احترام بگذارد.

 

موضع وزارت ارشاد در برابر توقیف «زنان امروز»

 

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره‌ی توقیف نشریه «زنان امروز» به‌دلیل آنچه «ترویج ازدواج سفید» توسط این ماهنامه عنوان شده است، گفت: با هر نشریه‌ای که بخواهد پدیده‌های مغایر با ارزش‌های دینی و ملی را ترویج و توجیه و با عفت عمومی بازی کند، برخورد می‌شود.

 

نوش‌آبادی ادامه داد: در جلسه‌ای که روز گذشته در هیئت نظارت بر مطبوعات برگزار شد، نتیجه‌گیری این بود که نشریه «زنان امروز» بند ۲ قانون ۶ مطبوعات را مبنی بر این‌که با نشریه‌ای که پدیده‌ای مغایر با ارزش‌های دینی و ملی را ترویج و توجیه کند و عفت عمومی را مورد بازی قرار دهد، برخورد می‌شود، رعایت نکرده است. ترویج و توجیه پدیده‌ای به نام «ازدواج سفید» در مقالات این نشریه مورد تأیید قرار گرفته، به‌نوعی آن را پذیرفته یا حمایت کرده است.

 

او افزود: هرگونه دفاع و توجیه درباره پدیده «ازدواج سفید» مخالفت با ارزش‌های ملی و اسلامی است. هیئت نظارت بر مطبوعات هم فقط شامل وزارت ارشاد نیست که بخواهد تصمیم جداگانه بگیرد، بلکه نمایندگانی از همه دستگاه‌ها در این هیئت حضور دارند. تشخیص وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات این بوده که این نشریه تخلف کرده و به‌دنبال توجیه و حمایت از پدیده «ازدواج سفید» به‌عنوان پدیده‌ای خلاف اخلاق و ضوابط فرهنگ بومی و اسلامی بوده است.

 

وی همچنین درباره تأخیر در بازرسی مطالب چاپ‌شده در «زنان امروز» و مرتبط با پدیده «ازدواج سفید» گفت: مطالبی که در نشریات چاپ می‌شوند در طول یک بازه زمانی دنبال می‌شوند. نباید انتظار داشت که وقتی یک مطلب امروز چاپ می‌شود، فردا با آن برخورد کنیم. عرفان‌های کاذب و فرقه‌های انحرافی هم از این نوع مصادیق است. خوشبختانه ما در کشور از این نوع مسائل تعداد زیادی نداریم، اما حتی یک مورد آن در کشوری که داعیه اسلام را دارد، نباید باشد.

 

او اضافه کرد: اکنون پرونده این نشریه به دادگاه رسانه ارجاع شده است و تصمیم‌گیری نهایی درباره آن توسط دادگاه خواهد بود. البته بررسی هر پرونده‌ای زمان می‌برد و نیازمند تحقیق و کارشناسی دقیق است. این مطالب در نشریه «زنان امروز» شش‌ماه پیش چاپ شد و این زمان طی‌شده، برای بررسی این بود که حق کسی در این رابطه تضییع نشود.

نکاتی که رسانه‌ها باید رعایت کنند

 

سخنگوی وزیر ارشاد در ابتدای این نشست، با بیان مطالبی درباره وظایف رسانه‌ها در انتقال درست اخبار، گفت: وابستگی مستقیم مطبوعات و رسانه‌ها به دولت، به اصل آزادی و استقلال خبری آن‌ها لطمه می‌زند. دولت با توجه به اصل ۲۴ قانون اساسی به فعالیت مسوولانه مطبوعات احترام می‌گذارد و به اجرای آن پایبند است. مطبوعات باید در راستای روند تکامل انقلاب اسلامی و در خدمت اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی باشند و در این زمینه از برخورد سالم اندیشه‌های متفاوت بهره بگیرند و از اشاعه و ترویج خصلت‌های تخریبی و ضد فرهنگی پرهیز کنند.

 

او با اشاره به برخی نکاتی که رسانه‌ها باید آن‌ها را رعایت کنند، اظهار کرد: عدم انتشار محتوای الحادی و مخالف موازین اسلامی و اهانت به اسلام و مقدسات آن، عدم تخریب هویت ملی و تمسخر باورها، آیین‌ها و زبان‌های قومی و اقلیت‌های دینی، عدم تمسخر و تضعیف روح ملی و وطن‌پرستی و ایجاد روحیه یأس و خودباختگی در برابر فرهنگ غرب و تمدن ایرانی – اسلامی و واگرایی، عدم ترویج مادی‌گرایی فلسفی و اخلاقی و جریان‌های فکری مخالف با جهان‌بینی اسلامی، عدم ترویج ناهنجاری‌های اسلامی و اشاعه خرده‌فرهنگ‌های مغایر با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، عدم تبلیغ فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب و سبک‌های زندگی مخالف با شرعیت اسلامی،‌ عدم ترویج و تبلیغ عقاید و نمادهای فرقه‌های ضاله مانند بهاییت، وهابیت، سلفی‌گری، شیطان‌پرستی، عدم تبلیغ گروه‌های منحرف و فریبکار، عدم اشاعه منکرات و محتوای خلاف اخلاق و عفت عمومی و عدم تضعیف نظام و ضدیت با استقلال کشور از مواردی است که باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

 

نوش‌آبادی همچنین بیان کرد: البته نباید به بهانه استقلال، آزادی‌های مشروع و قانونی سلب شود. اصل نهم قانون اساسی تصریح می‌کند که در جمهوری اسلامی، آزادی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک‌ناپذیرند و حفظ آن‌ها وظیفه دولت و آحاد ملت است. هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی ایران کم‌ترین خدشه‌ای وارد کند و به بهانه وضع قانونی و مقررات، آزادی‌های مشروع را سلب کند. عدم تبلیغ نظام‌های استکباری، استبدادی و سلطنتی و گروه‌های محارب و غیرقانونی و همچنین عدم اخلال در وحدت و همبستگی ملی و انسجام اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

سخنگوی وزیر ارشاد با بیان این‌که نباید در رسانه‌ها نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی توهین، تخریب، افترا و هجو صورت بگیرد، اظهار کرد: نشر اکاذیب و محتوای خلاف واقع و تحریف حقایق مسلم دینی نباید در رسانه‌ها دیده شود. روشن کردن افکار عمومی و بالا بردن سطح دانش و معلومات مردم و حمایت از منافع ملی و حفظ و تحکیم همبستگی ملی از رسالت‌های مطبوعات است. مبارزه با مظاهر فرهنگ اصیل اسلامی و گسترش فضایل اخلاقی از مصادیق عدم رعایت این رسالت است.

 

نوش‌آبادی درباره تصویب قانون حق دسترسی آزاد به اطلاعات نیز گفت: براساس این قانون که از حقوق شهروندی و بنیادین بشری است و در اسناد ملی و بین‌المللی به رسمیت شناخته شده، هر شهروند حق دارد با استفاده از مطبوعات و سایر رسانه‌ها به درست‌ترین اخبار و اطلاعات داخلی و خارجی و تحولات جهانی دسترسی داشته باشد. امیدواریم قانون حق دسترسی آزاد به اطلاعات که قبلا تصویب و آیین‌نامه‌اش به مجلس ارائه شده هرچه زودتر اجرایی شود.

 

اعزام هنرمندان و خبرنگاران به میلان و ونیز

 

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از نظارت این وزارتخانه بر اعزام هنرمندان بر رویدادهای هنری دنیا از جمله اکسپو میلان و دوسالانه ونیز خبر داد.

 

او درباره نحوه حضور هنرمندان در رویدادهای بین‌المللی اکسپوی ۲۰۱۵ میلان و دوسالانه ونیز، گفت: وزارت ارشاد از حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت و امکان حضور آن‌ها را در عرصه‌های جهانی فراهم می‌کند. ما از هنرمندان‌ متعهد کشور که می‌توانند بخشی از قابلیت‌های فرهنگ و هنر تمدن ایرانی و اسلامی را در خارج از کشور به رخ بکشند، حمایت می‌کنیم. این اتفاق یک امتیاز بزرگ برای حضور بیشتر در مجامع فرهنگی و هنری دنیا است. البته نباید این اتفاقات بهانه‌ای برای حضور افرادی باشد که به نام ایران با مظاهر فرهنگ ملی و دینی ما برخورد نامناسبی داشته‌اند. قطعا نظارت کامل بر نمایندگانی که از طرف ایران در این مجامع حضور دارند، صورت گرفته و مجوز حضور آن‌ها از تمام جوانب بررسی می‌شود.

 

او افزود: افرادی که در خارج از کشور هستند و خارج از فرآیند وزارت ارشاد به این جشنواره‌ها می‌روند، مورد حمایت و تأیید مسوولان دولتی نیستند. برخی از این هنرمندان که سلب تابعیت دارند، تعهدی به کشور ندارند و مطابق معیارها و ضوابط کشور، اثری را خلق نمی‌کنند، مورد تأیید نیز قرار نمی‌گیرند.

 

نوش‌آبادی درباره حضور نمایندگان رسانه‌ها در ونیز و میلان گفت: بررسی‌ها برای حضور نمایندگان رسانه‌های مختلف کشور در اکسپوی میلان و دوسالانه ونیز توسط معاونت مطبوعاتی انجام می‌شود و گزارشی برای اعزام آن‌ها تهیه خواهد شد. افرادی که بدون هماهنگی با ما به این رویدادها بروند، خارج از فرآیند این انتخاب هستند و ما مسوولیتی در قبال آن‌ها نداریم.

 

سخنگوی وزیر ارشاد درباره برگزاری یک نمایشگاه نقاشی در مشهد که گفته شده در آن، به برخی مقدسات توهین شده است، توضیح داد: همیشه مطرح کرده‌ایم که اگر نمایشگاه و جشنواره‌ای در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی و هنرهای دیگر مغایر با ضوابط تعیین‌شده برگزار شود با آن برخورد می‌کنیم. البته هر اثری که در این نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود نشان‌دهنده مواضع وزارت ارشاد نیست. ممکن است در جشنواره‌های مختلف فیلم‌هایی ارائه شوند که بعدها به بازبینی و اصلاح نیاز داشته باشند. قطعا اگر اشکالی وجود داشته باشد به آن رسیدگی می‌کنیم، ولی هیچ‌گاه یک اثر را به‌طور کامل تأیید نمی‌کنیم.

 

او درباره ماجرای دو طبقه شدن قبرهای در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) نیز گفت: شهرداری مسوول مستقیم این تصمیم است و ما نمی‌توانیم موضع و دخالتی در این زمینه داشته باشیم.

 

مصلا بهترین گزینه برای نمایشگاه کتاب است

 

نوش‌آبادی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) نیز گفت: این انتخاب، بهترین تصمیم بود چون دسترسی آسان و فضای مناسب آن باعث شده مردم راحت‌تر از نمایشگاه کتاب دیدن کنند؛ اما چنانچه مکان مناسب‌تر و با امتیاز بیشتری با امکان دسترسی راحت‌تر و امن‌تر پیدا کنیم، آن مکان را برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر خواهیم گرفت. سیاست دولت برای برگزاری این نمایشگاه، استفاده از یک نقطه مناسب و بهینه برای دسترسی راحت مردم است.

 

او همچنین بیان کرد: هر سال کتاب‌های جدیدی در این نمایشگاه عرضه می‌شود و انتظارات بیشتری را به‌وجود می‌آورد و این، یک امر بدیهی است که هر سال روی بالا رفتن کیفیت و کمیت کتاب‌ها تمرکز کنیم. امسال فضای نمایشگاه نسبت به سال‌های دیگر با نشاط‌ تر و پررونق‌تر خواهد بود. این نمایشگاه یک رخداد فرهنگی، ملی و بین‌المللی و میعادگاهی برای مردم و اصحاب فرهنگ و قلم است که با آخرین دستاوردهای حوزه نشر آشنا شوند.

 

او افزود: امسال با توجه به تجارب سال‌های قبل، فضای مناسبی در اختیار ناشران قرار گرفته تا نقش آن‌ها در مدیریت نمایشگاه افزایش یابد. اکنون بیش از ۶۰ درصد برنامه‌های نمایشگاه در اختیار ناشران است. این سیاست در سال‌های آینده پیگیری می‌شود تا برنامه‌های نمایشگاه به ناشران که صاحبان اصلی آن‌ هستند، واگذار شود و خودشان میدان‌داری کنند.

 

امیدورایم مقام معظم رهبری به نمایشگاه کتاب بیایند

 

نوش‌آبادی به حضور رییس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: رییس‌جمهور یک روز قبل از مراسم افتتاحیه، یعنی صبح روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه، نمایشگاه را رسما افتتاح می‌کند. امیدواریم تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری به نمایشگاه کتاب باعث دلگرمی متولیان حوزه فرهنگ و هنر باشد و ایشان نمایشگاه را به قدوم مبارک‌شان مزین کنند.

 

سخنگوی وزیر ارشاد درباره برخورد با آثار ضد ارزشی در نمایشگاه نیز گفت: حتما ناشران، آگاه و توجیه هستند که چه کتاب‌هایی را در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور در نمایشگاه عرضه و از ورود کتاب‌هایی که کمترین زاویه را با این سیاست‌ها دارند، جلوگیری کنند. البته با وجود توصیه‌ها، تأکیدات و بخشنامه‌ها اگر اثری خلاف موازین تعیین‌شده وارد نمایشگاه شود مثل سال گذشته با آن‌ها برخورد و از نمایشگاه جمع‌آوری می‌شود.

 

او به لزوم سامان‌دهی عرضه بن‌های نمایشگاه اشاره کرد و افزود: واگذاری این بن‌ها باید سامان‌دهی شود تا به‌دست افرادی برسد که می‌خواهند کتاب تهیه کنند و بخوانند. شاهد هستیم که گاهی بن‌ها به‌دست افرادی می‌رسد که فرهنگی نیستند و از این بن‌ها گاهی برای داد و ستد هم استفاده می‌شود. این اتفاقات تخلف است و اگر بتوانیم بن‌های الکترونیک را برای پیگیری آن‌ها در نمایشگاه عرضه کنیم، اتفاق خوبی در این زمینه می‌افتد.

 

نوش‌آبادی به تعیین مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد پیش از آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب اشاره و اظهار کرد: از بین گزینه‌ها، گزینه نهایی برای این سمت مشخص شده و طبق تصمیم‌گیری شخص وزیر ارشاد، مدیر اداره کتاب در چند روز آینده معرفی می‌شود.

 

او همچنین به حضور ۲۱۰۰ ناشر داخلی در نمایشگاه امسال کتاب تهران اشاره و اضافه کرد: ناشران خارجی نیز از نظر کمی و کیفی حضور فعال‌تری نسبت به سال‌های گذشته در این نمایشگاه دارند.

 

سازمان ارکستر سمفونیک و ملی ایران تشکیل می‌شود

 

سخنگوی وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش، به ادغام دو ارکستر ملی و سمفونیک اشاره کرد و گفت: این دو ارکستر به‌دلیل رهبری واحد و تعداد اعضای مشترک‌شان، با یکدیگر ترکیب می‌شوند و به‌صورت یک ارکستر واحد به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بر این اساس مقرر شده است که سازمان ارکستر سمفونیک و ملی ایران تشکیل شود.

 

نوش‌آبادی همچنین درباره افزایش قیمت بلیت‌های ارکستر سمفونیک و ملی، گفت: بلیت کنسرت‌های موسیقی در همه جای دنیا جزو گران‌ترین بلیت‌هاست. با توجه به این‌که برگزاری برنامه‌های این ارکسترها در اختیار بخش خصوصی است و بیشتر برنامه‌های مربوط به آن‌ها به‌صورت زنده برگزار می‌شود هزینه بالایی دارند و این هزینه روی قیمت بلیت اضافه می‌شود. البته تا جایی به اختیارات ما مربوط می‌شود، روی این افزایش‌ها نظارت داریم تا بیش از حد گران نشوند و مردم بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.
 
منبع: ایسنا
 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false