×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
انتقاد «شیخ نعیم قاسم» از دخالت‌های عربستان

عاون دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد مجدد از دخالت‌های سعودی در امور این کشور گفت: محرومیت مردم و سازمانها از تصویب قوانین به بهانه عدم انتخاب رئیس‌جمهور، امری غیرقابل قبول است و کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در جمع نمایندگان پارلمان و رؤسای شهرداری‌ها، در واکنش به تلاش‌های صورت گرفته برای به تعطیلی کشاندن پارلمان این کشور به بهانه عدم انتخاب رئیس‌جمهور گفت: آیا برای شما ثابت نشده که به تعطیلی کشاندن پارلمان و انتخاب رئیس‌جمهور هر یک روند خاص خود را دارد؟ اگر به تعطیلی کشاندن پارلمان منجر به انتخاب رئیس‌جمهور می‌شود ما از اولین کسانی هستیم که در این زمینه با شما همراه خواهیم بود. اینکه مردم از قانون و تصویب قوانین محروم شوند و مؤسسات با عدم وجود قانون مواجه باشند، امری غیر قابل قبول است که کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: ما از دوماه قبل ملاحظه کردیم که چگونه دولت به بهانه عدم انتخاب رئیس‌جمهور با مشکل مواجه شد. اگر همه چیز به این بهانه مختل شود، کشور با مشکل مواجه خواهد شد. ما علاقمندیم که دولت به کار خود ادامه دهد و به پارلمان و تسهیل انتخابات ریاست‌جمهوری کمک کنیم.

معاون نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود در اشاره به مانع‌تراشی‌های عربستان برای انتخاب رئیس‌جمهور در این کشور در عباراتی طعنه آمیز گفت: بس است این همه نگرانی‌ها و اشک تمساح ریختن برای عدم انتخاب رئیس‌جمهور.‌اجازه بدهید عربستان نام رئیس‌جمهور را بگوید و امور به شکل طبیعی پیش رود. زیرا فرمانده خارجی است و آنها هستند که انتخاب رئیس‌جمهور را مختل کرده اند. آنها هستند که بر لبنان تاثیر می‌گذارند.

نعیم قاسم افزود: آنچه امروز برای ما مهم است این است که به ارزیابی آنچه اطراف ما جریان دارد بپردازیم و حق را از باطل تشخیص دهیم. برخی می‌گویند ایران از حزب الله حمایت می‌کند، آیا این جرم است؟ اگر این جرم است، پس چرا آمریکا به اسرائیل کمک تسلیحاتی می‌کند و سالانه سه میلیارد دلار در اختیار این رژیم می‌گذارد. چه اشکالی دارد که حزب الله صد میلیون یا ۵۰۰ ملیون دلار کمک دریافت کند. چرا آنها مانع از مسلح کردن ملت یمن می‌شوند؟ چه مجوزی دارند که با هواپیما و خمپاره به یمن حمله کنند، حمله ای که دهها میلیارد دلار برای آنها هزینه دارد؟ آیا این گناه است که برخی از ملت مظلوم یمن حمایت می‌کنند؟

وی در پایان افزود: ما به  آنها می‌گوییم که از عصبانیت بمیرید. اگر ما با ایران باشیم، حداقل پیروز می‌شویم و این برای ما افتخار است اما شما اگر از تجاوزهای عربستان حمایت کنید در واقع از تخریب خانه‌ها، کشتار مردم، اطفال و زنان در این کشور حمایت کردید.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false