×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تظاهرات در آلمان در محکومیت حملات عربستان

هرههای برلین و بن آلمان شاهد برگزاری تظاهرات علیه حملات هوای عربستان به یمن بود.

به گزارش "چغادک نیوز"، النشره خبر داد که هزاران آلمانی در شهرها مختلف این کشور در اعتراض به کشتار زنان و کودکان توسط عربستان سعودی دست به تظاهرات زدند و خواستار توقف این حملات و پایان درگیر‌ها در این کشور شدند.

شهر بُن آلمان کانون یکی از اصلی‌ترین تظاهرات‌ها بود و معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در پایان کشتارغیرنظامیان در یمن را محکوم کرد.

برلین هم شاهد تظاهرات در محکومیت حمله آل سعود به یمن بود و معترضان خواستار توقف فوری حملات به یمن شدند و این حملات را مصداق نقض حقوق بشر دانستند.

ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به یمن و محاصره دریایی و هوایی این کشور و به طور ویژه شهر عدن را در آستانه یک بحران انسانی قرار داده است.

عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (۲۱ آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به «عملیات توفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «توفان قاطع» را که بیش از ۲۵۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه ۶ فرودین (۲۶ مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false