×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هادی: از عربستان به خاطر عملیات در یمن متشکرم

رئیس‌جمهور مستعفی یمن بامداد چهارشنبه از حمله عربستان به صنعا و دیگر شهرها که به کشته شدن صدها یمنی منجر شد، تقدیر کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن بامداد چهارشنبه طی نطقی تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه‌های مختلف سعودی پخش می‌شد، از ریاض به دلیل حمله نظامی به یمن تمجید و قدردانی کرد.

در جریان ۲۷ روز حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش عربستان و چند کشور عربی هم‌پیمان با ریاض به مناطق مختلف یمن، صدها یمنی که اغلب آن‌ها غیرنظامی بودند، کشته، چند هزار نفر زخمی و بنا بر اعلام سازمان ملل ده‌ها هزار نفر نیز آواره شدند.

ریاض می‌گوید این عملیات بدون مجوز شورای امنیت را به درخواست منصور هادی و با هدف بازگرداندن «مشروعیت» به نظام سیاسی یمن صورت گرفته داده است.

این عملیات روز سه‌شنبه با اعلام اینکه تمامی اهداف محقق شده، به پایان رسید. با این حال روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته است که به نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از اهدافی که در ابتدا از سوی ریاض اعلام شده بود، محقق شده باشد.

رئیس‌جمهور مستعفی یمن اندکی پیش از آغاز حملات، شهر عدن را که پس از تصرف صنعا به دست نیروهای مردمی، ارتش و جنبش انصارالله در آن مستقر شده بود، به مقصد ریاض ترک کرد.

وی در نطق امروز خود گفت به دلیل «شرایط بسیار تهدیدآمیز»ی که وجود داشته،از یمن گریخته است. وی همچنین نیروهای مردمی و مخالفان خود را «کودتاگر» خواند و مدعی شد که آن‌ها به دنبال ایجاد جنگ طایفه‌ای و تجزیه یمن هستند.

وی با بیان اینکه از موسسات دولتی می‌‌خواهد بی‌توجهی به تغییرات سیاسی به نیازهای مردم بپردازند، گفت: «من (خالد) البحاح معاون رئیس‌جمهور را مأمور کرده‌ام تا فورا شرایط انسانی را بهبود بخشد.»

رئیس‌جمهور مستعفی یمن همچنین خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص یمن، همراستا با طرح شورای همکاری خلیج فارس شد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false