روزانه ۲ هزار دختر هندی کشته می‌شوند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
روزانه ۲ هزار دختر هندی کشته می‌شوند

وزیر توسعه زنان و کودکان هند تاکید کرد که هر روز ۲ هزار دختر هندی به خاطر این‌که داشتن پسر ارجحیت دارد، سقط یا پس از تولد کشته می‌شوند.

به گزارش "چغادک نیوز"، مانکا گاندی وزیر توسعه زنان و کودکان هند در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان دی تی وی تصریح کرد که روزانه بیش از ۲ هزار دختر در هند کشته می‌شوند. برخی از آن‌ها پس از تولد کشته می‌شوند و برخی دیگر پیش از تولد سقط می‌شوند.

علی‌رغم قوانینی که والدین هندی را از انجام آزمایش تعیین جنسیت نوزاد منع می کند، ولی سقط جنین هنوز یکی از اقدامات مرسوم در سراسر این کشور به شمار می رود و این مساله موجب کاهش شدید تعداد دختران در مقایسه با پسران شده است.

آمارهای رسمی منتشر شده در هند طی سال ۲۰۱۱ میلادی نشان می دهد که نرخ دختر به پسر در این کشور طی ۱۰ سال گذشته به طور چشمگیری افزایش داشته و در این مدت دختران کمتری نسبت به نوزادان پسر به دنیا آمده اند.

نتایج تحقیق یک نشریه پزشکی انگلیسی نشان می دهد که در سه دهه گذشته بیش از ۱۲ میلیون دختر هندی سقط شده‌اند. این مساله موجب شده تا نرخ دختران هندی در برابر پسران به ۹۱۸ نفر در مقابل ۱۰۰۰ نفر کاهش یابد. این رقم در سال ۱۹۸۱ میلادی ۹۶۲ بوده است.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false