مشکلات داخلی یمن راه حل نظامی ندارد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مشکلات داخلی یمن راه حل نظامی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه مشکلات داخلی یمن راه حل نظامی و حمله خارجی ندارد گفت: تنها از طریق انجام گفتگوهای ملی و مذاکرات یمنی- یمنی می توان به پایان بحران در این کشور امیدوار بود.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از مهر، محمد فرج احمد، دبیر کل حزب اسلامی کردستان عراق صبح امروز سه شنبه با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، ابتدا لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را دوستانه و برادرانه ارزیابی کرد و گفت: دو کشور مهم و بزرگ منطقه به عنوان دو همسایه مسلمان و برخوردار از تمدن و تاریخ غنی دارای مناسباتی دوستانه و برادرانه هستند.

وی با اشاره به مسائل منطقه ای به ویژه تحولات اخیر در مبارزه با تروریسم داعش در عراق نیز اظهار کرد: مردم عراق پس از سال ها تحمل دیکتاتوری رژیم سابق و سپس اشغال خارجی اکنون با فاجعه جنایات غیرانسانی تروریست‌ها روبرو است که ثبات و امنیت کل منطقه را با مخاطره مواجه کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با مشکلات درونی جهان اسلام را امری ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: تنها قدرت های بزرگ و استعمارگر از اختلافات موجود در بین کشورهای مسلمان در جهت کسب منافع خاص خود و استهلاک بنیه و قدرت بدنه جهان اسلام بهره می برند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به موضوع یمن نیز یادآور شد: مشکلات داخلی یمن راه حل نظامی و حمله خارجی ندارد و تنها از طریق انجام گفتگوهای ملی و مذاکرات یمنی- یمنی می توان به پایان بحران در این کشور امیدوار بود.

در ادامه این دیدار، محمد فرج احمد، دبیر کل حزب اسلامی کردستان عراق نیز از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری مهم و قدرتمند در منطقه و جهان اسلام نام برد و با اشاره به روابط خوب دو کشور همسایه گفت: جمهوری اسلامی ایران در لحظات دشوار و طاقت فرسا برای مردم عراق در کنار مردم این کشور بوده است.

دبیر کل حزب اسلامی کردستان عراق افزود: باید تلاش های گسترده تری در سطح جهان اسلام و کشورهای منطقه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه از طریق تقویت وحدت بین مسلمانان صورت گیرد و قدرت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان خارجی و مزدوران داخلی کشورها در سایه یکپارچگی در اندیشه و عمل مسلمانان تجلی پیدا می کند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false