×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جامعه به دور از آسیب با تحقق فرهنگ امام باقر (ع) محقق می‌شود

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در جمع  مسئولان امور فرهنگی و کانون‌های مذهبی استان بوشهر ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب المرجب اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های امام محمد باقر (ع) این است که ایشان هم از جهت پدری و هم مادری منصوب به خاندان رسالت بوده و از جهات مختلف دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

وی با بیان اینکه ویژگی امام باقر (ع)  می‌تواند درس گرانبهایی برای رهروان و شیعیان این امام باشد تصریح کرد: ایشان در بعد عبودیت و بندگی همچون اجدادشان دارای مقامات عالیه‌ای بودند و هر مقدار ازعمر پربرکت امام محمد باقر (ع) سپری می‌شد، بندگی او نسبت به خالق هستی بیشتر می‌شد و این ویژگی می‌تواند درس گرانبهایی برای رهروان و شیعیان این امام باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان این امام باقر (ع) در عصر خود به عنوان یک شخصیت علمی زبردست زبانزد خاص و عام بودند، اظهار داشت: ایشان یکی از چهره‌هایی بودند که در تاریخ اسلام مهندسی علمی را بنا نهادند و با انقلاب فرهنگی خود توانستند در دوران خلفا و تا کنون هدایت علما و فرهنگ جهان اسلام را طراحی کنند.

سروستانی گفت: این مهندسی در نوع خود بی نظیر است و تربیت شاگردان علمی و دینی و ایجاد حوزه‌های علمیه است و در دنیای معاصر شاهد شکوفایی حوزه‌های علمیه هستیم که امروز بقای دین اسلام به برکت آن حرکت ارزشمند است و اگر نبود این حرکت امروزه شاهد اقتدار دنیای اسلام نبودیم.

وی با بیان اینکه امام محمد باقر (ع) در زهد و روشنفکری زمان شناسی دارای یک شخصیت منحصر به فردی بود بیان کرد: ایشان توانست دسیسه‌های دشمنان به ‌ویژه در ایجاد نحله‌های انحرافی برای اختلاف بین جامعه اسلامی مدیریت کنند و با حرکت علمی پاسخ آنها را داد و حرکتشان را خنثی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه اقدام علمی امام باقر (ع) یک انقلاب فرهنگی بود تصریح کرد: امام باقر (ع) نقش موثری درهدایت علما و فرهنگ جهان اسلام داشت که اگر دنبال یک جامعه پویا و به دور از آسیب باشیم باید این فرهنگ در جامعه احیا کنیم.

تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false