امروز سالگرد ولادت یک‌ شیرمرد/جشن تولد در بهشت زهرا(س) | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امروز سالگرد ولادت یک‌ شیرمرد/جشن تولد در بهشت زهرا(س)

خانه شهید گلزار شهدای تهران به مناسبت پنجاه و هشتمین سالروز ولادت شهید جاویدالاثر ابراهیم هادی، به برگزاری جشن تولدی برای این شهید اقدام کرده است که با حضور خانواده معظم شهدا و دوست‌داران این شهید برگزار می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، ابراهیم هادی در اول اردیبهشت سال ۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان دیده به هستی گشود. او چهارمین فرزند خانواده بشمار می رفت. با این حال پدرش مشهدی محمدحسین به او علاقه خاصی داشت. وی نیز منزلت پدر خویش را به درستی شناخته بود. پدری که با شغل بقالی توانسته بود فرزندانش را به یهترین نحو تربیت کند. ابراهیم نوجوان بود که طعم تلخ یتیمی را چشید. از آنجا بود که همچون مردان بزرگ زندگی را پیش برد.

امروز سالگرد ولادت یک? شیرمرد/جشن تولد در بهشت زهرا(س)

دوران دبستان را به مدرسه طالقانی رفت و دبیرستان را نیز در مدارس ابوریحان وکریمخان سپرد. سال ۵۵ توانست به دریافت دیپلم ادبی نائل شود. از همان سال‌های پایانی دبیرستان مطالعات غیر درسی را نیز شروع کرد. حضور در هیئت جوانان وحدت اسلامی و همراهی و شاگردی استادی نظیر علامه محمدتقی جعفری بسیار در رشد شخصیتی ابراهیم مؤثر بود. وی در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد.

او همزمان با تحصیل علم، به کار در بازار تهران مشغول بود. پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد. ابراهیم همچون معلمی فداکار به تربیت فرزندان این مرز وبوم مشغول شد. اهل ورزش بود. با ورزش پهلوانی یعنی ورزش باستانی شروع کرد. در والیبال و کشتی بی‌نظیر بود. هرگز در هیچ میدانی پا پس نکشید و مردانه می‌ایستاد. مردانگی او را می‌توان در ارتفاعات سر به فلک کشیده بازی دراز و گیلان غرب تا دشت‌های سوزان جنوب مشاهده کرد. حماسه‌های او در این مناطق هنوز در اذهان یاران قدیمی جنگ تداعی می‌کند.

دروالفجر مقدماتی پنج روز به همراه رزمندگان گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کردند، اما تسلیم نشدند. سرانجام در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن رزمندگان باقی مانده به عقب، تنهای‌تنها با خدا همراه شد. دیگر کسی او را ندید. او همیشه از خدا می‌خواست گمنام بماند، زیرا گمنامی صفت یاران خداست. خدا هم دعایش را مستجاب کرد. شهید هادی سال‌هاست که گمنام وغریب در فکه مانده تا خورشیدی باشد برای راهیان نور.

به مناسبت پنجاه و هشتمین سالروز ولادت شهید جاویدالاثر ابراهیم هادی، حرکتی خودجوش توسط خانه شهید مرکز فرهنگی گلزار شهدا و همراهی دوستان و همرزمان این شهید در گلزار شهدای تهران انجام می‌شود.

امروز سالگرد ولادت یک? شیرمرد/جشن تولد در بهشت زهرا(س)
مراسم جشن تولد شهید هادی در سال گذشته
 

به مناسبت روز تولد این شهید بزرگوار امروز سه شنبه اول اردیبهشت ماه جشن تولدی با حضور خانواده شهدا و ایثارگران بر سر مزار یادبود شهید ابراهیم هادی در قطعه ۲۶ ردیف ۵۲ شماره یک، برگزار می‌شود که کیک تولدی که توسط دوست‌داران این شهید تهیه شده است میان حاضرین در مراسم تقسیم می‌شود.

سیدامیر حاج‌احمدی، از دوستان شهید، در این مراسم که از ساعت ۱۱:۳۰ برگزار می‌شود، به مدیحه‌سرایی می‌پردازد و حاضران در ادامه مزار یابود وی را گلباران و عطرافشانی می‌کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false