×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش ۱۵ در صدی قیمت فرآورده‌های گوشتی

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی ایران گفت: ار آنجا که گوشت بوفالو در ردیف گوشت‌های قرمز قرار دارد، بر روی سوسیس و کالباس‌هایی که در آنها از گوشت بوفالو استفاده شده است، تنها عبارت "گوشت قرمز" قید می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، مجید افلاکی دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی ایران گفت: صنایع  تولید کننده فرآورد‌های گوشتی برای تامین نیاز خود بر اساس دستورالعمل دامپزشکی تا خرداد ماه سال گذشته اقدام به واردت گوشت بوفالو هندی کردند و درتولید فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار قرار دادند.
 

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان  فرآورده های گوشتی ادامه داد: بر اساس اعلام دامپزشکی این محصولات تنها در فرآوده‌های گوشتی حرارت دیده‌ استفاده می شود که سازمان دامپزشکی اجازه مصرف آنها را داده است.

افلاکی اظهار داشت:  بخش عمده گوشت وارداتی، مورد نیاز فرآورده‌های گوشتی از کشور برزیل و بخش کمی از کشور هند تامین می‌شود به طوری که حدود ۹۵ درصد گوشت قرمز مورد مصرف برزیلی است.

وی در پاسخ به اینکه آیا بر روی محصولاتی که در آنها از گوشت بوفالو استفاده شده، مشخصات این ماده پروتئینی درج می شود یا خیر، تصریح کرد: گوشت بوفالو نیزدر ردیف گوشت‌های قرمز قرار می گیرد، بنابر این بر روی سوسیس و کالباسی که در آن از گوشت بوفالو استفاده شده است، تنها عبارت "گوشت قرمز" قید می شود.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و فرآورده های گوشتی درباره میزان قیمت این محصولات در سال جاری، اظهار داشت: قیمت فرآوردهای گوشتی نیز درسال جاری همسو با نرخ تورم ۱۵ درصد افزایش می‌یابد که آنالیز قیمتی آن برای ارائه به سازمان حمایت در حال آماده سازی است.

گفتنی است که رییس سازمان دامپزشکی کشور در یک برنامه تلویزیونی میزان واردات این محصول را در سال ۱۳۹۱ معادل ۲۲ هزار تن، در سال ۱۳۹۲ نیز ۱۷٫۵ هزار تن و در سال گذشته ۵۰۰۰ تن اعلام کرد.
 

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false