ابتکار: عزت مردم ایران خطوط قرمز ما است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ابتکار: عزت مردم ایران خطوط قرمز ما است

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت:مردم آماده هستند با همه توان از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از تسنیم، معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت:مردم آماده هستند با همه توان از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

معصومه ابتکار در این مصاحبه افزود توافق اولیه هسته ای گام بزرگی به جلو بود اما هنوز راه زیادی باقی مانده است.

وی با اشاره به بحث های در جریان درباره مذاکرات هسته ای در محافل دانشگاهی کشور گفت آنها در حال بحث درباره ابعاد مختلف مذاکرات هسته ای هستند واین برای کشور بسیار مهم است زیرا مردم تاریخ را می دانند. آنها تاریخ دخالت نیروهای خارجی مانند آمریکا در ایران را می دانند. آنها می‌دانند در حال حاضررویکرد عادلانه و متعادل تا چه اندازه مهم است. آنها همچنین اوضاع منطقه را درک می کنند. آنها این معادلات مختلف را درک می کنند.بنابراین مهم است که آنها تصویر روشنی از آنچه که در حال وقوع است، داشته باشند و اطمینان یابند که عادلانه و متعادل است.

معصومه ابتکار درباره خطوط قرمز ایران گفت: خطوط قرمز ما بسیار روشن است که عزت و شرافت ملت ایران، تمامیت کشور است. مردم همه معتقدند و آماده هستند با همه توان از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند. این در جریان مذاکرات مهم است.

ابتکار ادامه داد فکر می کنم مذاکره کنندگان ما بسیار خوب هستند آنها هم در موضوع هسته ای و هم در موضوعات دیپلماتیک به خصوص در رابطه با حقوق ملت ایران، حقوق بین المللی آنها و برخورد با موضوعاتی که ما استانداردهای دوگانه می نامیم، تجربه و تخصص دارند.

من فکر می کنم این(سیاست دوجانبه) موضوع بسیار مهمی است که ما در عرصه بین المللی با آن روبرو هستیم و این یکی از موضوعاتی است که در جریان مذاکرات ناچاریم بصورت آشکار با آن روبرو شویم.
معصومه ابتکار در پاسخ به سوال مجری درباره شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا که در ایران گفته می شود اظهار داشت: بسیار مشهود است که ملت ایران احساس می کنند نیاز دارند از خود دفاع کنند. بسیار مشهود است زیرا شما شاهد پایگاه های نظامی متعدد در اطراف ایران هستید.این نشانه ضرورت دفاع از کشور است.لحن تهاجمی وجود ندارد.به خصوص نقشی که ایران در این سالها در منطقه بازی کرده برای ایجاد ثبات و در کنار کشورهای منطقه بوده است.

وی درباره خبرنگار بازداشت شده روزنامه واشنگتن پست نیز گفت: قوه قضاییه اصول، قوانین و مقرراتی دارد و من احساس می کنم رویکرد عادلانه درباره همه این موضوعات اتخاذ خواهد شد و این چیزی است که دولت نیز بدنبال آن است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false