×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شورش مجدد در زندان مرکزی لبنان

شورش مجدد در زندان رومیه لبنان بعد از عملیات چند ماه پیش ارتش در آن بار دیگر برای نیروهای امنیتی دردسرساز شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، روزنامه السفیر لبنان، در حالی که ۱۱ ماه از خلأ ریاست جمهوری در لبنان می‌گذرد، شورش مجدد اسلام ‌گرایان افراطی در زندان رومیه بار دیگر تردیدهای جدی در مورد عملیات امنیتی انجام شده در این زندان ایجاد کرد. شورش‌های مذکور این بار در ساختمان "د" بود که بار دیگر شورش چند ماه پیش در ساختمان ب را زنده کرد و منجر به گروگان گرفته شدن تعدادی از نظامیان زندان برای مدت چند ساعت شد.

شورشیان در این زندان با ایجاد فضایی ملتهب خواستار دریافت مجدد برخی امتیازات از جمله تجهیزات تلفن و تلویزیون هستند، این در حالی بود که مقامات مسئول از آن‌ها مهلت خواسته بودند تا نیازهایشان را تأمین کند.

با این ‌وجود نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان دیشب به السفیر گفت که اوضاع تحت کنترل است و من اجازه ایجاد مجدد "امارت اسلام ‌گرایان " در داخل زندان را نمی‌دهم و بازداشتی ها تنها بر اساس مواد مجاز در قانون از امکانات لازم برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به فشردگی موجود در داخل ساختمان د این زندان گفت که این ساختمان گنجایش ۴۰۰ نفر را دارد، در حالی که در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰۰ نفر در آن حضور دارند. وی تصریح کرد که زندانیان ساختمان ب حدودا بعد از ۱۵ روز به ساختمان خود باز خواهند گشت.

در عین حال نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در جمع دیدار کنندگان خود حوادث زندان رومیه را مشکوک خوانده و خواستار تحقیقات در زمینه ماهیت و پشت پرده این حوادث شد. وی گفت که این طبیعی نیست که زندانیان بتوانند به این صورت بر ساختمان زندان مسلط شوند و تعدادی از نظامی‌ها را برای مدتی به گروگان بگیرند.

دی ماه گذشته طرح نیروهای امنیتی لبنان در ورود به طبقه سوم ساختمان "ب" در زندان رومیه و پاکسازی این ساختمان از تسلط گروه‌های افراط ‌گرا انجام شد، این عملیات که با حمایت گروه‌های سیاسی لبنان صورت گرفت، به ارتباطات گسترده رهبران جریان‌های تروریستی در زندان رومیه با تروریست های خارج از زندان پایان داد. این عملیات قرار بود بلافاصله بعد از پایان ماه مبارک رمضان در آگوست سال گذشته انجام شود، اما گروگان گیری تعدادی از عناصر ارتش و نیروهای امنیتی در بلندی‌های عرسال از سوی گروه‌های تروریستی باعث شکست آن شد.

طبقه سوم ساختمان "ب" در زندان رومیه محلی بود که نیروهای امنیتی ورود به آن را ناممکن می‌دانستند، این در حالی بود که آن‌ها اطلاع داشتند که با وجود دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته ارتباطاتی شامل تلویزیون و دستگاه‌های رصد و تلفن‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت کامل‌ترین امکانات ارتباط عناصر حاضر در این بخش با فضای خارج مهیا است و این ساختمان به اتاق عملیات تروریست‌ها در لبنان تبدیل شده است.

نیروهای امنیتی تا جایی از ورود به این طبقه و بازرسی آن می‌ترسیدند که معتقد بودند این عملیات بدون خونریزی گسترده انجام نخواهد شد، اما نهایتاً دیروز طرح امنیتی پاک‌سازی زندان رومیه انجام شد و گروههای تکفیری طبقه سوم ساختمان به همراه دیگر زندانیان این ساختمان به ساختمان دیگری منتقل شدند. در این عملیات امنیتی بیش از ۵۰ تن از نیروهای امنیت داخلی لبنان با هماهنگی کامل با ارتش شرکت داشتند.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false