×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شرایط جدید واگذاری سرخابی‌ها

مشاور سازمان خصوصی سازی با اعلام جزئیات مزایده سوم سرخابی‌ها و شرایط واگذاری به لیگ برتری‌ها، گفت: پیش بینی می‌شود مزایده سوم با حضور خریداران و قیمت‌های پیشنهادی آنها برگزار شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، حسن سبحانی درمورد مصوب هیات واگذاری برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: سومین مزایده واگذاری سرخابی ها نهم اردیبهشت ماه ساعت دو بعدازظهر در محل سازمان خصوصی سازی خواهد بود. آخرین فرصت ارسال پاکات پیشنهادی خریداران هم تا پایان وقت اداری تاریخ هشتم اردیبشت ماه (سه شنبه هفته آینده) خواهد بود.

مشاور سازمان خصوصی سازی افزود: آگهی مزایده واگذاری سرخابی ها یک بار چهارشنبه هفته گذشته در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شده است و یک بار هم روز چهارشنبه هفته جاری منتشر خواهد شد.

وی درمورد تسهیلات مرحله سوم مزایده نسبت به دو مزایده قبلی برای خریداران عنوان کرد: حصه نقدی که در مزایده اول ۴۰ درصد و در مزایده دوم ۲۵ درصد بود، دراین مزایده به ۲۰ درصد تقلیل یافته است و مدت زمان بازپرداخت اقساط خرید باشگاه ها در مزایده اول سه سال، در مزایده دوم ۴ سال و در مزایده سوم به ۵ سال افزایش یافته است.  

سبحانی با اشاره به محدودیت‌هایی که برای برخی از خریداران در مزایده های قبلی وجود داشت، افزود: صاحبان لیگ های برتر برای خرید سهام سرخابی ها با محدودیت هایی مواجه بودند؛ به این صورت که نمی توانستند در مزایده شرکت کنند اما این محدودیت برداشته شده است و صاحبان ۱۴ تیم دیگر لیگ برتر می توانند در مزایده شرکت کنند.

وی به درخواست‌هایی که برای خرید سهام این دو باشگاه از سوی صاحبان باشگاه های لیگ برتر وجود داشت، اشاره و عنوان کرد: با برداشته شدن محدودیت‌ها، این افراد می توانند در مزایده شرکت کنند و درخواست ارائه کنند، اما با این شرط که در فصل آینده فقط یک تیم در لیگ برتر داشته باشند.

مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: اگر صاحبان باشگاه های لیگ برتر برنده مزایده شوند، در فصل آینده نمی توانند هر دو تیم را در لیگ داشته باشند و این قانون فیفا است، درغیراین صورت با قانون مغایرت خواهد داشت و این امتیاز برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: این اقدامات با آسیب شناسی که از سوی سازمان صورت گرفته است، اعمال خواهد شد. بنابراین با توجه به شرایط جدید اعلام شده و مذاکراتی که با خریداران انجام شده است، ارزیابی می شود که مزایده سوم با حضور خریداران و قیمت‌های پیشنهادی آنها برگزار شود.

گفتنی است: سومین مزایده واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس با تسهیل شرایط و البته با همان قیمت پایه ۲۹۰ میلیارد تومانی برای هر باشگاه برگزار خواهد شد. بازگشایی پاکات با حضور پیشنهاد دهندگان یا نمایندگان قانونی آنان با در اختیار داشتن مدارک شناسائی و مدرک نمایندگی در این جلسه آزاد است.

اسم و علامت تجاری(برند)، مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و تاسیسات و تجهیزات مجموعه به‌مساحت عرصه ۳۸۵۰۰ مترمربع و ۴۲۸۹ مترمربع اعیان، ساختمان مرکزی شرکت به‌مساحت عرصه ۲۲۴ مترمربع و ۹۰۰ مترمربع اعیان و ملک واقع در منطقه تلو به‌مساحت عرصه ۳۰ هزار مترمربع از جمله دارایی‌ها و املاک باشگاه استقلال و اسم و علامت تجاری(برند)، مجموعه ورزشی شهید درفشی‌فر و تاسیسات و تجهیزات مجموعه به‌مساحت عرصه ۱۷۹۶۹ مترمربع و مساحت اعیان ۴۱۲۵ مترمربع به‌علاوه ساختمان مرکزی شرکت به‌مساحت عرصه ۱۹۴ مترمربع و مساحت اعیان ۷۵۰ مترمربع از جمله دارایی‌ها و املاک باشگاه پرسپولیس با همان قیمت پایه ۲۹۰ میلیارد تومانی برای هر باشگاه در سومین مزایده سرخابی ها روی میز فروش می‌روند.

سپرده نقدی شرکت در این مزایده نیز باید به صورت نقدی به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و اصل فیش و پیشنهاد خرید بصورت دو پاکت جداگانه درون یک پاکت لاک و مهر شده، حداکثر تا آخر وقت اداری روز سه شنبه هشتم اردیبهشت به این سازمان تسلیم شود.

شرط نداشتن بدهی معوق بانکی، عدم سابقه محکومیت موثر کیفری و عدم سو سابقه امنیتی ثبت شده، جزو شرایط اهلیت متقاضیان خرید استقلال و پرسپولیس تعیین شده است که بر این اساس سازمان خصوصی سازی پس از برگزاری مزایده و قبل از اعلام برنده، این سه مورد را از مراجع ذی صلاح استعلام و نتیجه به وزرای عضو هیئت واگذاری گزارش خواهد شد که پس از تایید صلاحیت توسط این وزرا، برنده نهایی اعلام می شود.

بعلاوه این که خریداران قبلی سهام بلوکی اقساطی از سازمان خصوصی سازی که در اجرای قراردادهای منعقده، اقساط آنان معوق شده، تا تسویه بدهی های قبلی، حق شرکت در این مزایده و خرید دارائی های عرضه شده استقلال و پرسپولیس را نخواهند داشت.

متقاضیان شرکت در مزایده سرخابی ها نمی توانند همزمان در مزایده هر دو باشگاه شرکت کنند و دارندگان سهام کنترلی باشگاه های ورزشی با فعالیت مشابه هم در صورت برنده شدن در این مزایده، باید مقررات لیگ برتر فوتبال را در خصوص عدم حضور همزمان هر دو باشگاه خود در لیگ برتر رعایت کنند.

از سوی دیگر، چنانچه برنده مزایده قرمز و آبی ها ظرف مهلت مقرر از تاریخ ابلاغ توسط سازمان خصوصی سازی، نسبت به پرداخت ثمن نقدی معامله و ارائه اسناد تضمین و امضای قرارداد واگذاری اقدام نکند، هیچگونه ادعایی نسبت به مبلغ سپرده نداشته و سپرده وی در اسرع وقت به نفع این سازمان ضبط خواهد شد.

همچنین کلیه هزینه های مربوط به نقل و انتقال دارایی ها و ترهین مزایده سرخابی ها بر عهده خریدار خواهد بود و از نظر سازمان خصوصی سازی اقدام به شرکت در مزایده استقلال و پرسپولیس به معنی اطلاع و رعایت کامل و قبول شرایط مزایده و اسناد آن است و خریداران موظف به رعایت مفاد آن می باشند.

روز پس از آخرین مهلت مجاز خریدار برای پرداخت بخش نقدی ثمن معامله به عنوان مبدا زمانی دوران بازپرداخت اقساط خواهد بود و فواصل زمانی اقساط از یکدیگر نیز شش ماهه و نرخ سود فروش اقساطی پانزده درصد است؛ بعلاوه این که در واگذاریهای اقساطی، خرید بصورت کاملا نقدی بلامانع است.

همچنین مورد معامله در مقابل بخش اقساطی ثمن معامله در توثیق سازمان خصوصی سازی قرار خواهد گرفت و حداقل معادل ۵۰ درصد از مانده بدهی ناشی از اقساط، اسناد تضمینی دریافت می شود.

مالکیت ساختمان دفتر مرکزی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران و شرکت ورزشی فرهنگی پیروزی(پرسپولیس) به نام فدراسیون فوتبال است که در این خصوص، هر گونه حقوق عینیه، فرضیه و متصوره که سابقا برای آن شرکتها برقرار بوده به خریدار واگذار خواهد شد و خریدار قائم مقام شرکت ذیربط بوده و مکلف است جهت استیفای حقوق مقرر مستقیما به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مراجعه کند.

مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و مجموعه ورزشی شهید درفشی فر نیز بر اساس اسناد مربوط و با همکاری وزارت ورزش و جوانان به خریدار منتقل خواهد شد و اخذ سند مالکیت مطابق اسناد واگذاری به عهده خریدار است. بعلاوه این که، هر گونه حقوق شرکت یا دولت مربوط به قطعه زمین واقع در تلو به مساحت تقریبی سه هکتار  به خریدار واگذار خواهد شد.

در حالی که در دو مزایده قبلی، سازمان خصوصی سازی خریدار را مکلف کرده بود که در صورت تقاضای پیشکسوتان، ۲۰ درصد از هر یک از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به همان قیمت خریداری شده به آنها واگذار کند در مزایده سوم  این شرایط تغییر یافته و بر این اساس در صورتی که خریدار نسبت به تاسیس یک شرکت سهامی اقدام و سپس موارد خریداری شده را به شرکت تازه تاسیس منتقل نماید(سرمایه شرکت به میزان مبلغ انتقال یافته، افزایش یابد) سهام آن شرکت به میزان حصه اقساط پرداخت نشده معامله نزد سازمان خصوصی سازی توثیق می شود و باقیمانده سهام به درخواست خریدار قابل آزادسازی است و خریدار می تواند سهام آزاد شده را به پیشکسوتان، هواداران و سایر اشخاص واگذار کند.

پس از انعقاد قرارداد قطعی واگذاری این دو باشگاه، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت ورزش و امور جوانان تشریفات انحلال دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران و ورزشی فرهنگی پیروزی(پرسپولیس) فعلی را به عمل می آورد. بعلاوه این که پاسخگویی به کلیه دعاوی له و علیه این دو باشگاه در سالهای پیش و آینده، بر عهده شرکتهای مذکور خواهد بود.

همچنین قراردادهای اسپانسری شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران و شرکت ورزشی  فرهنگی پیروزی(پرسپولیس)، تا پایان فصل ۹۴-۹۳ لیگ برتر فوتبال تا ۳۱ تیرماه امسال معتبر است و بهره مندی و استیفای خریداران نسبت به حقوق ناشی از اسم و علائم تجاری(برند) و دارائی های خریداری شده، از ابتدای مردادماه جاری خواهد بود.

صدور مجوز فعالیت ورزشی این باشگاه ها(شرکتهای تاسیس شده توسط خریداران) و تعیین ضوابط صلاحیت حرفه ای هیئت مدیره باشگاه های ورزشی نیز توسط وزارت ورزش و جوانان صورت خواهد پذیرفت و خریداران ملزم به رعایت موارد اعلامی این وزارتخانه می باشند.
 

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false