×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حمله انتحاری داعش به کنسولگری آمریکا در اربیل+ تصاویر

ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل مرکز کردستان عراق عصر روز جمعه هدف حمله انتحاری گروه تکفیری داعش قرار گرفت.

به گزارش "چغادک نیوز"، یک خودروی بمب‌گذاری شده عصر دیروز در مقابل ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل مرکز کردستان عراق منفجر شد که بنا بر اعلام مراکز بیمارستانی اربیل در این انفجار ۲ نفر کشته و ۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

گروە تروریستی داعش در حساب‌های خود در شبکه اجتماعی توئیتر مسئولیت انجام عملیات تروریستی در اربیل را که ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقە روز جمعه ۲۸ فروردین در نزدیکی کنسولگری آمریکا انجام شد را بر عهدە گرفت.

مسئولین پزشکی اربیل اعلام کردند کە در این انفجار تروریستی که از طریق یک خودرو بمب‌گذاری انجام شدە است ۲ تن کشته و ۸ تن دیگر مجروح شدەاند. جسد جان باختگان به پزشکی قانونی اربیل منتقل گردیدە، اما هنوز هویت آن‌ها اعلام نشدە است.

مسئول ادارە بهداشت اربیل اعلام کرد کە در میان زخمی‌های این انفجار، یک معلم آمریکایی و یک شهروند ترک دیدە می‌شود و همه زخمی‌ها غیرنظامی هستند.

کنسولگری آمریکا در اربیل اعلام کرد کە همه کارمندان این کنسولگری در سلامتی کامل بسر می‌برند و هیچ آسیبی ندیدەاند.

هدف این انفجار که از طریق یک خودروی بمب‌گذاری شدە در منطقە مسیحی نشین عنکاوە در اربیل انجام شد، کنسولگری آمریکا بودە است و بنا به گزارش کانال تلویزیونی روداو مأموران امنیتی اف. بی. آی و سی. آی.‌ای در محل انفجار آمادە شدە و مشغول انجام تحقیقات هستند.

یک مسئول در پلیس اربیل کردستان عراق نیز در این ارتباط گفته است که چند فرد نا‌شناس تلاش کردند خودرو را وارد ساختمان کنسولگری آمریکا کنند، اما پیش از رسیدن خودروی بمب گذاری شده نیروهای امنیتی به سوی این ماشین شلیک و آن را منفجر کردند.

«ماری هارف» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا از سلامت همه اعضای کنسولگری آمریکا در اربیل خبر داده است.

«کریم سنجاری» وزیر داخلی اقلیم کردستان در محل انفجار حضور یافته و شورای امنیت اقلیم کردستان نیز اعلام کردە که در اطلاعیه‌ای اطلاعات لازم را برای افکار عمومی اعلام می‌کند.

 
منبع: ابنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false