رونمایی از پرسپولیس، استارت قهرمانی استقلال | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رونمایی از پرسپولیس، استارت قهرمانی استقلال

دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. پرسپولیس با سرمربی جدیدش به مصاف سپاهان می‌رود و استقلال در انزلی میهمان ملوان است.

به گزارش "چغادک نیوز"، ۸ دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. نتایج این هفته مسابقات می‌تواند معادلات صدر و قعر جدول را پیچیده‌تر یا ساده‌تر کند. در این هفته فقط تراکتورسازی می‌تواند جای نفت تهران را در صدر بگیرد اما دو تیم سپاهان، فولاد برای رسیدن به رتبه دوم تلاش خواهند کرد.

نگاهی به این بازی‌های می‌اندازیم:

ذوب آهن – نفت تهران؛ منصوریان صدر را از دست می‌دهد؟

تیم صدرنشین نفت تهران کار سختی در اصفهان برای حفظ صدر دارد. شاگردان منصوریان که هفته گذشته در تهران بازی را به فولاد باختند نمی‌خواهند بازهم بازنده شوند و صدر را از دست بدهند. یحیی‌ گل‌محمدی هم که دو امتیاز در تهران به استقلال داد می‌خواهد در این بازی خانگی سه امتیاز  را  از یک سرمربی استقلالی بگیرد تا شاید با یک پله صعود به رده پنجم جدول برسد.  این بازی در فینال جام حذفی هم تکرار خواهد شد و این مسابقه فرصت خوبی است تا دو فینالیست جام حذفی یکدیگر را شناسایی کنند و محک بزنند. ذوب آهن اگر بتواند نفت را شکست بدهد باعث خوشحالی سپاهان، تراکتورسازی و فولاد هم خواهد شد اما نفت اگر در اصفهان پیروز شود فرار بزرگش را به سمت قهرمانی آغاز کرده است. دو تیم در روز اول خرداد ماه در فینال جام حذفی یکبار دیگر مقابل هم قرار خواهند گرفت.

تراکتورسازی – سایپا؛ رویای صدرنشینی برای قرمزپوشان تبریزی

دیدن این مسابقه رایگان اعلام شده تا تراکتورسازی بتواند با حضور پرشمار هواداران پرشورش به یک برد خانگی برسد و شاید به صدر جدول هم برسد به شرطی که نفت تهران مقابل ذوب آهن متوقف شود. مجید جلالی سرمربی سایپا هم سابقه مربیگری در تراکتورسازی را داشته و به خوبی این تیم را می شناسد.

سایپا هفته گذشته ۳ بر صفر مقابل صبای قم به پیروزی رسید و بازیکنان این تیم در شرایط مناسب روحی و روانی قرار دارند ولی تراکتورسازی در اصفهان مقابل سپاهان شکست خورده و در این بازی برای جبران به مصاف سایپا می‌رود.

فولاد خوزستان- نفت مسجدسلیمان؛ به دنبال قهرمانی

تقابل دو تیم خوزستانی هم یکی دیگر از بازی‌های حساس این هفته است. جایی که فولاد خوزستان برای کسب سهمیه آسیایی و احتمالا قهرمانی تلاش می‌کند و نفت مسجدسلیمان برای فرار از سقوط می‌جنگد. مساوی هر دو تیم را از رسیدن به هدفشان دور خواهد کرد بنابراین نفت و فولاد برای برد بازی می‌کنند و روی کاغذ هم شانس فولاد برای پیروزی بسیار بیشتر از نفت است. نفتی که امیدوار است سه امتیاز بازی با راه آهن را با شکایتی که کرده بگیرد ولی بعید است بتواند از پس فولاد بربیاید. فولاد در صورت برد ممکن است به رده دوم جدول هم در این هفته برسد.

پرسپولیس – سپاهان؛  رونمایی از برانکو

پرسپولیس هفته گذشته با دستیاران برانکو مقابل استقلال خوزستان به مساوی رضایت داد و این هفته برانکو برای اولین مرتبه روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند و هدایت تیم را به طور رسمی برعهده خواهد گرفت. سرخپوشان در لیگ برتر برخلاف لیگ قهرمانان آسیا شرایط بدی دارد. باید دید برانکو در این مدت کوتاهی که در پرسپولیس حضور داشته چه تغییراتی ایجاد کرده است. سپاهان یکی از قطب‌های فوتبال در این فصل هم یکی از مدعیان قهرمانی است. حسین فرکی سرمربی سپاهان به خوبی با تفکرات فوتبالی برانکو آشناست و سال‌ها در تیم ملی دستیارش بوده است.

پرسپولیس دو سه بازیکن مصدوم دارد که وضعیت آنها برای حضور در این مسابقه مشخص نیست. محسن بنگر و گابریل دو مصدوم سرخپوشان هستند. سوشا مکانی هم روز گذشته از ناحیه صورت به شدت مجروح شد. هواداران پرسپولیس به امید دیدن تیمی متفاوت و قدرتمند روز پنج‌شنبه به ورزشگاه آزادی خواهند رفت و همین تماشاگران می‌توانند یار دوازدهم پرسپولیس در این بازی حساس باشند. سپاهان اگر بتواند پرسپولیس را شکست بدهد ممکن است به یک قدمی صدر جدول برسد ولی پرسپولیس در صورت برد فقط شانس دارد که یک پله صعود کند و به رده هشتم برسد. بازی پرسپولیس و سپاهان همیشه از مسابقات جذاب و دیدنی لیگ می‌شود.

راه آهن- استقلال خوزستان؛ نبرد حساس در ته جدول

این مسابقه برای تیم‌های پایین جدول مهم است. راه آهن که با ۲۱ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد اگر در این بازی هم بازنده شود یک گام دیگر به سقوط نزدیک خواهد شد ولی در صورت پیروز می‌تواند با دوپله صعود به رده چهاردهم برسد و به آینده امیدوار بماند. استقلال خوزستان هم دوست ندارد همچنان در منطقه خطر قرار داشته باشد بنابراین تمام تلاش خود را می‌کند که در این بازی پیروز شود. مساوی دو تیم به سود دیگر تیم‌های قعر نشین خواهد بود.

ملوان- استقلال؛ استارت قهرمانی در بندرانزلی؟

فیروز کریمی ۴ برد متوالی با ملوان آورد و توانست این تیم را از انتهای جدول جدا کند اما کریمی در سه بازی اخیرش موفق نبوده و ملوان مقابل سایپا، پیکان و گسترش فولاد تبریز فقط یک امتیاز از پیکان گرفته و به سایپا و  گسترش باخته است. سرمربی اسبق استقلال حالا باید از این تیم ۳ امتیاز بگیرد تا بتواند به بقای ملوان در لیگ برتر امیدوارتر شود. استقلال هم که در هفته‌های اخیر خوب نتیجه نگرفته برای جبران مافات راهی بندرانزلی می‌شود.

قلعه‌نویی چند روز قبل اعلام کرد که هنوز استقلال شانس قهرمانی دارد و با این ادعای سرمربی آبی‌پوشان، همه منتظر برد استقلال در انزلی هستند. او روز گذشته هم گفت اگر ملوان را ببریم شانس اول قهرمانی هستیم.

ملوان در خانه به کمتر تیمی باج می‌دهد. زمین ورزشگاه تختی انزلی هم چمن مناسبی دارد. این در حالی است که استقلال در این بازی امیرحسین صادقی و هاشم بیک‌زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و خسرو حیدری هم به دلیل مصدومیت در این بازی غایب است و این مساله می‌تواند استقلال را بیشتر از گذشته در خط دفاع و حتی فاز هجومی دچار مشکل کند.

پدیده – گسترش فولاد تبریز؛ نبرد برای نهمی و دهمی

پدیده با مشکلات مالکیتی و مدیریتی فراوانی دارد و بازیکنانش بارها نسبت به پرداخت نشدن مطالبات‌شان گلایه کرده‌اند و حتی اقدام به ترک تمرینات هم کردند با این حال یک امتیاز از پیکان گرفتند. گسترش فولاد تبریز اما هفته گذشته یک برد شیرین مقابل ملوان به دست آورد و به رده یازدهم صعود کرد و اگر این هفته بتواند از پدیده هم سه امتیاز بگیرد دهم خواهد شد اما علیرضا مرزبان و بازیکنان پدیده تلاش خواهند کرد تا در این بازی خانگی بازنده نشوند و پدیده اگر در این بازی پیروز شود شاید بتواند جای پرسپولیس در رده نهم را هم بگیرد.

صبای قم – پیکان؛ فرار پیکان از سقوط

صبای قم هفته گذشته با سه گل از سایپا شکست خورد تا باشگاه بازیکنان را به خاطر این شکست جریمه کند و اکنون بازیکنان صبا  باید برای جبران این شکست باید تلاش کنند تا حداقل از رده هشتم جدول پایین‌تر نیایند اما این بازی برای پیکان ارزشی حیاتی دارد و شاگردان صمد مرفاوی باید تلاش کنند در این مسابقه پیروز شوند تا از انتهای جدول فرار کنند. سه امتیاز برای این تیم حکم مرگ و زندگی دارد. سقوط برای تیم پرستاره‌ای مثل پیکان در واقعه یک فاجعه محسوب خواهد شد و مدیران باشگاه به هیچ عنوان دوست ندارند که چنین اتفاقی رخ بدهد و صمد مرفاوی هم تلاش می‌کند تا مانع سقوط پیکان شود.

 

هفته ۲۶ جام خلیج فارس

پنج‌شنبه ۲۷ فروردین

۱۷:۳۰ذوب آهن -نفت تهران

۱۷:۳۰ تراکتورسازی-سایپا

۱۷:۳۰ فولاد-نفت‌ م.سلیمان

۱۹:۰۰ پرسپولیس-سپاهان

جمعه ۲۸ فروردین

۱۷:۳۰ راه‌آهن-استقلال خوزستان

۱۷:۳۰ ملوان-استقلال

۱۷:۳۰ پدیده-گسترش فولاد

۱۷:۳۰صبای قم-پیکان

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false