×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جشنواره استانبول فیلم ضد داعش را نپذیرفت

جشنواره فیلم استانبول از حضور یک فیلم مستند که درباره مبارزین کرد ساخته شده بود اجازه حضور در این جشنواره نداد.

به گزارش "چغادک نیوز"، فیلم «شمال» به کارگردانی مشترک چایان دمیرل و ارطغرل ماوی اوغلو در اردوگاه‌های (پ ک ک) فیلمبرداری شده است و گزارشی از طرز زندگی نیروهای مسلح حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) ارائه می‌دهد.
پس از ممانعت مسئولین از حضور این فیلم در جشنواره، ۲۲ نفر از فیلمسازان سینمای ترکیه در اعتراض به این حکم از حضور در جشنواره فیلم استانبول انصراف دادند. این انصراف دسته‌جمعی جشنواره استانبول  را با اختلال مواجه خواهد کرد.
سال گذشته اصغر فرهادی رئیس هیئت داوران این جشنواره بود. بهمن قبادی – مانی حقیقی –  عباس کیارستمی -جعفر پناهی – مرضیه مشکینی – برای شناخت مشتریان ایرانی این جشنواره  بررسی مختصری از یکی از این افراد ارائه می‌شود.
بهمن قبادی از پول‌های بنیاد مستضعفان تجربیاتی در سینما به دست آورد و سپس با جلب حمایت عباس کیارستمی وارد سینمای حرفه‌ای شد و چند فیلم ضعیف و بی‌مخاطب تهیه و کارگردانی کرد. او به منظور رسیدن به پول و شهرت اقدام به ساخت یک فیلم سیاه ضد ایرانی نمود و پس از آن به خارج از کشور گریخت. در پاریس مدعی نامزدی با یک زن (رکسانا) جاسوس ژاپنی ایرانی دارای تابعیت آمریکا شد که بعدها پدر رکسانا ادعای این کارگردان فراری را تکذیب کرد.
گفتنی است حزب (پ ک ک) در جهت حفظ هویت و حقوق کردها با دولت ترکیه مبارزه می‌کند پس از  شروع بحران در عراق و سوریه وارد جنگ با داعش شده است.

منبع: کیهان

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false