پیام لاریجانی به روسای مجالس کشورهای جهان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پیام لاریجانی به روسای مجالس کشورهای جهان

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به روسای مجالس کشورهای جهان در مورد اوضاع یمن گفت: اصلی ترین منبع نگرانی در داخل یمن گسترش تحرکات گروه های تروریستی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به روسای مجالس کشورهای جهان در مورد اوضاع یمن گفت: اصلی ترین منبع نگرانی در داخل یمن گسترش تحرکات گروه های تروریستی است.

پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به روسای مجالس کشورهای جهان در مورد اوضاع یمن به شرح زیر است.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

با اهدای بهترین درودها، همان طور که مطلع می باشید از تاریخ ۱۳۹۴.۱.۶ شاهد حملات گسترده نظامی از سوی ائتلافی متشکل از برخی کشورها به یمن می باشیم. در این حملات علاوه بر مراکز نظامی، زیرساخت های اقتصادی کشور یمن مورد هدف قرار گرفته، همچنین تعداد زیادی از غیرنظامیان و مردم بیگناه یمن از جمله کودکان و زنان کشته و مجروح شده اند. جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف و نگرانی عمیق از حمله نظامی گسترده هوایی به قلمرو یمن و تبعات سیاسی، امنیتی و انسانی آن، عملیات های انجام شده را تعرض به حریم یک کشور عضو سازمان ملل متحد می داند. بدیهی است توسل به بهانه های واهی برای آغاز تهاجم نظامی به حریم و تمامیت یک کشور، مغایر با اصول منشور ملل متحد و موازین شناخته شده بین المللی است و در صورت پذیرش این روش، صلح و امنیت جهانی به مخاطره خواهد افتاد.

حملات و عملیات های نظامی در حالی علیه مردم بی گناه این کشور صورت می پذیرد که اصلی ترین منبع نگرانی در داخل یمن گسترش تحرکات گروه های تروریستی است. این حملات اوضاع یمن را پیچیده تر ساخته و موجب تقویت تروریست ها و افزایش تهدید آنها برای جامعه بین المللی خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب موازین بین المللی و اصولی خود بر توقف فوری هر گونه عملیات و اقدام نظامی علیه یمن و ارسال فوری کمک های امدادی، شامل غذا، دارو و امکانات پزشکی و سایر اقلام مورد نیاز مردم از سوی کشورهای منطقه و جامعه جهانی اصرار ورزیده و تاکید دارد هیچ طرفی نباید مانع رسیدن این گونه کمک ها با ساز و کارهای شناخته شده صلیب سرخ جهانی به مردم یمن شود.

در پایان خاطرنشان می سازد بهترین و موثرترین راه حل برون رفت از مشکلات به وجود آمده در یمن راهکار سیاسی مبتنی بر گفتگو بین تمامی طرف های یمنی می باشد و در این راستا از کشورهای دوست انتظار می رود علاوه بر به کار گرفتن مساعی خود برای پایان دادن به تهاجم نظامی، تلاش نمایند گفتگوهای ملی میان تمام گروه های سیاسی در یمن تحت نظارت دبیر کل سازمان ملل در یک محل بی طرف برای پایان دادن به اختلافات و شکل گیری یک نظام دموکراتیک در این کشور هر چه سریعتر آغاز شود.

از خداوند متعال برای جنابعالی سلامت و تندرستی مسئلت می نمایم.

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false