طاهری: رهبری با مداحان اتمام حجت کردند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
طاهری: رهبری با مداحان اتمام حجت کردند

مدیر عامل خانه مداحان گفت: مقام معظم رهبری که کلام شان همیشه آخرین کلام است و بعد از فرمایش ایشان کسی نمی تواند عذری برای این کار بیاورد که کسی به من نگفت.

به گزارش "چغادک نیوز"، چند روز قبل در سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها مداحان و ذاکران دیداری با مقام معظم رهبری داشتند. با حاج محسن طاهری، مداح و ذاکر اهل بیت علیهم السلام، گفت و گویی درباره این دیدار و همچنین برنامه مستند «شرح مدح» که به سابقه این دیدارها در سال های اخیر پرداخته، صورت گرفته که در ادامه می خوانید:

دیدار اخیری که مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام با مقام معظم رهبری داشتند، از نظر شما چه دستاوردهایی برای جامعه مداحی داشت؟

فضایی که دیدار امسال با حضرت آقا انجام شد به نظر من با دیدارهای هر ساله قدری متفاوت بود. احساس خودم این است که فضا مقداری صمیمی تر بود. ابتدای سخنان ایشان که یادی از مرحوم حاج آقا آهی بود و بخشی از فضایل و خدمات ایشان را مطرح کردند، تجلیل و طلب مغفرت کردند و درنهایت صلوات گرفتند، در واقع این عرف و سنتی در میان ما مداحان و منبری ها است. تقریبا می توان گفت ابتدای سخنان شان کار منبری های رسمی صورت گرفت.

سپس به اصل مطلب رجوع کرده مطالبی در زمینه ستایشگری و مدح اهل مطرح کردند. در این میان نکته خاصی که به نظر من مختصر بود اما کلام بسیار بلند و بالایی بود، آنجا بود که فرمودند با این همه مدایحی که شما خوانده اید و وصفی که حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها انجام داده اید، من دیگر کوچکتر از آنم که بخواهم از ایشان وصف کنم. درواقع حضرت آقا با این کلام و نحوه عرض ادب، بزرگی و عظمت خودشان را رساندند و دیگر ادامه ندادند.

نکاتی را به جوانترها گوشزد کردند که از صدای خوب، استعدادهایشان و مخاطب بسیار خود به نحو احسن استفاده کنند. و شاید شکرانه این صدای خوب و استعداد برای پرورش انگیزه های دینی دیگران، به این نیست که عده ای لخت شوند و بالا و پایین بپرند. این تعبیر خود ایشان بود. وقتی مقام معظم رهبری مطلبی را می فرمایند، همه می دانند خیرخواهی بالاتر از حضرت آقا و مراجع ما در این جامعه وجود ندارد. درواقع ایشان خیرخواه این جامعه است و آنچه که می فرماید از سر خیرخواهی، محبت، دلسوزی و در نظر گرفتن جوانب عاطفی کار است. بنابراین مطالبی که به عزیزانی که در حوزه ستایشگری اهل بیت علیهم السلام هستند، می فرمایند از روی محبت و در راستای بهتر انجام شدن کار است. به همین دلیل با این تعبیر فرمودند. درواقع ما نمی توانیم به دوستان جوانتر از جمله افرادی که شور می خوانند و یا به تعبیر حضرت آقا بالا و پایین هم می پرند، چنین مسائلی را بگوییم. اما مقام معظم رهبری که کلام شان همیشه آخرین کلام است و بعد از فرمایش ایشان کسی نمی تواند عذری برای این کار بیاورد که کسی به من نگفت. به اعتقاد من ایشان برای عزیزانی که در این زمینه مقداری کم کاری می کنند اتمام حجت نمودند.

مستند «شرح مدح» برنامه ای است که چند روز پیش از شبکه یک سیما پخش شد و به نقش هدایتگری و ارتباط صمیمی مقام معظم رهبری با مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام پرداخت. از نظر شما این نوع برنه ها چه فوایدی برای جامعه مداحی دارد؟

برنامه ای که در مورد دیدارهای چند ساله حضرت آقا با مداحان با عنوان «شرح مدح» پخش شد، بسیار برنامه خوب و زیبایی بود که عزیزان ما در سایت عقیق زحمات زیادی کشیده بودند که در خور ستایش است. به نظر من مصاحبه ها خیلی مفید بود و به بیانات حضرت آقا در سال های اخیر ربط پیدا می کرد و به اعتقاد من اکثر صحبت های دوستان ما در این برنامه کارشناسی و مفید بود و دوستانی که گزینش کرده بودند به نکات بسیار خوبی اشاره داشتند و در مجموع قابل استفاده بود.

از نظر من بسیار عالی است که این برنامه ادامه پیدا کند. اگر بتواند به صورت تسلسل ادامه پیدا کند، هم خاطرات گذشته ورق می خورد و هم خواندن دوستان در دیدار با مقام معظم رهبری در سال های قبل یادآوری می شود. از طرف دیگر چهره های شاخصی را می بینیم که حالا سنی از آنها گذشته و آن موقع در دوران جوانی شان در محضر حضرت آقا انجام وظیفه کرده اند. این ها مروری بر گذشته ها و خاطراتی است که در ذهن ورق می خورد. همچنین می تواند مقایسه مهمی انجام شود بین اشعاری که آن روزها خوانده می شد با اشعاری که امروزه خوانده می شود. چون درست است که آن روزها همه به طور کامل برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نوکری کرده و روز ولادت ایشان از خود ایشان خوانده اند اما به مرور زمان آنچه که مورد نظر مقام معظم رهبری بود در حال تحقق است. از جمله کاری که امسال حاج احمد واعظی با شور و حرارت انجام دادند و رسانه ای شد و رسانه ها به آن پرداختند. این حرکت ها، کارهای بسیار خوب و شایسته ای است و درواقع می توان گفت لبیک گفتن به خواسته مقام معظم رهبری است و امروز ایشان این خواسته را از آقایان مداحان دارند که مسائلی که امروزه در جهان اسلام می گذرد را در نظر داشته و به آن پرداخته شود.

منبع: عقیق

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false