×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مخالفت اردن با احداث فرودگاه جدید رژیم صهیونیستی

دولت اردن مخالفت خود را با احداث فرودگاه رژیم صهیونیستی در مرزهای این کشور با سرزمین های اشغالی اعلام کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، پایگاه خبری الجدید نوشت: دولت اردن بار دیگر مخالفت خود با احداث فرودگاه اسرائیلی در مرزهای سرزمین‌های اشغالی با این کشور در مجاورت منطقه العقبه واقع در جنوب اردن را به علت تأثیر گذاشتن بر سلامت هوایی این کشور در نتیجه نزدیکی به فرودگاه ملک حسین بن طلال اعلام کرد.

علی عضیبات سخنگوی وزارت حمل ‌و نقل اردن در این زمینه تصریح کرد: موضع ثابت دولت اردن در رد احداث فرودگاه تیمنا در موقعیت کنونی خود در مرزهای اردن که در مجاورت فرودگاه ملک حسین در العقبه قرار دارد، تغییر نکرده است.

طرف‌های اردنی در این رابطه به آژانس بین‌المللی هوایی هشدار داده اند و قرار است اعتراض دولت اردن در این زمینه به رأی گذاشته شده و تصمیمات لازم در مورد آن اتخاذ شود.

این مقام اردنی تأکید کرد که طرف‌های دولتی شامل نمایندگان وزارت خارجه و حمل ‌و نقل در تماس با آژانس‌های بین‌المللی مرتبط با این موضوع هستند تا از هر نوع تجاوز به حریم هوایی اردن جلوگیری کرده و امنیت و سلامت هواپیمایی در این کشور را حفظ کنند.

کابینه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۱ با احداث فرودگاه بین‌المللی جدید در شمال شرق ایلات موافقت کرد. این فرودگاه قرار است جایگزین فرودگاه ایلات واقع در مرکز این منطقه گردشگری و فرودگاه اوفدا در نزدیکی صحرای النقب شود. هزینه این پروژه ۴۷۱ میلیون دلار برآورد شده و احداث آن ۳ سال زمان خواهد برد، البته موعد آغاز این پروژه هنوز مشخص نیست.

منطقه العقبه اردن در ۱۰ کیلومتری منطقه گردشگری ایلات قرار دارد که اسرائیل قصد دارد فرودگاه جدید را در شمال شرق این شهر احداث کند.
 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false