×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فروش پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه به چین

'آناتولی ایسایکین' رییس شرکت دولتی تسلیحاتی 'روس آبارون اکسپورت' از فروش تسلیحات پدافند موشکی روسی اس-۴۰۰ به چین خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، ایسایکین روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه روسی 'کامرسانت' گفت: چین چندین مجموعه تسلیحات پدافند موشکی اس-۴۰۰ از روسیه خریداری کرد.

رییس شرکت 'روس آبارون اکسپورت' خاطرنشان کرد: چین نخستین کشوری است که تسلیحات اس-۴۰۰ از روسیه خریداری می کند و این امر نشانگر سطح راهبردی روابط روسیه و چین است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها تقاضای خرید تسلیحات اس-۴۰۰ را از روسیه مطرح کرده اند، اظهار داشت: اما صنایع دفاعی روسیه و شرکت 'آلماز آنتی' (شرکت سازنده مجموعه های پدافند موشکی ازجمله اس-۴۰۰) در وهله اول باید نیازهای تسلیحاتی وزارت دفاع روسیه را برآورده کنند.

ایسایکین گفت: حتی اگر شرکت تسلیحاتی 'آلماز آنتی' توانمندی های تولیدی خود را افزایش دهد، نمی تواند بطور همزمان تسلیحات اس-۴۰۰ به چند کشور تحویل دهد.

وی افزود: بر این باورم که اگر به نفع چین کار می کنیم، در واقع منافع روسیه را تامین می کنیم.

چین از خریداران عمده تسلیحات روسی است و در دو دهه اخیر، میلیاردها دلار انواع تسلیحات از روسیه خریداری کرده است اما به گزارش رسانه ها، چین عادت دارد تسلیحات گران قیمت را مهندسی معکوس کرده و پس از کپی سازی با قیمت پایین تر وارد بازار تسلیحاتی جهان کند.

به این ترتیب چین توانسته است از برخی تسلیحات روسی ازجمله هواپیماهای سوخو و تسلیحات اس-۳۰۰، تسلیحات مشابه بسازد.

مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-۲۱) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا شعاع ۴۰۰ کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری است.

روسیه اخیرا اعلام کرد موشک هایی برای اس-۴۰۰ ساخته که دارای برد دو برابر موشک های قبلی آن است. این سیستم های موشکی دارای رادار قوی است که قادر به شناسایی هر نوع شی پرنده تا شعاع ۶۰۰ کیلومتری می باشد.

 
منبع: ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false