×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
صادرات کالا از گمرکات بوشهر ۲۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل کمرک استان بوشهر گفت: صادرات کالا از گمرکات ۱۳ گانه استان بوشهر با رشد ۲۳ درصدی روبه‌رو شد و به ۲۵.۸ میلیون تن رسید.

به گزارش "چغادک نیوز"، احمد پورحیدر ظهر امروز در نشست با مدیران ترخیص کالا در گمرکات استان بوشهر از استقرار سامانه جامع گمرکی در ۵ گمرک استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: با استقرار سامانه جامع گمرکی در ۵ گمرک استان بوشهر علاوه بر اجرای فرایند ترخیص کالا با اظهار از راه دور، انتخاب کارشناسان و برنامه نوبت دهی از راه دور نیز راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بازرگانان با دسترسی به اینترنت می‌توانند اقدامات ترخیص کالا و نوبت‌دهی را از راه دور انجام دهند افزود: اشخاص برای ترخیص کالا، با انتخاب کارشناسان و برنامه نوبت دهی از راه دور فرد می‌تواند با کارشناس ارتباط برقرار کند.

مدیرکل کمرک استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه تبادل اطلاعات به صورت الکترونیک با دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: سامانه تبادل اطلاعات به صورت الکترونیک با همه دستگاههای اجرایی از ۲۴ فروردین انجام می‌شود.

پورحیدر خاطرنشان کرد: با استفاده از تبادل اطلاعات به صورت الکترونیک با دستگاههای مرتبط با ترخیص کالا، پس از مشاهده وبررسی اطلاعات اظهارنامه‌ها، به صورت الکترونیک مجوزها را صادر می‌شود که به این وسیله دیگر نیازی به فیزیک اظهار نامه نیست.

وی از افزایش صادرات غیر نفتی از گمرک‌های استان بوشهر خبرداد و گفت: صادرات کالا از گمرکات ۱۳ گانه استان بوشهر در سال گذشته با رشد ۲۳ درصدی روبه‌رو شد و به ۲۵٫۸ میلیون تن رسید.

مدیرکل کمرک استان بوشهربا اشاره به اینکه این میزان صادرات از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد افزود: کالاهای صادر شده به ارزش ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

پورحیدر با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد صادرات کالاها از گمرکات استان بوشهر میعانات گازی است خاطرنشان کرد: از۲۵٫۸ میلیون تن کالاهای صادراتی ۱۱ میلیون تن آن میعانات گازی تشکیل می‌شود که ارزش این محصول ۱۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ میلیون و ۸۱۵ هزار تن محصولات پتروشیمی از گمرک‌های استان بوشهر صادر شد گفت: این صادرات به ارزش هشت میلیارد دلار است که از نظر وزنی ۳۳ و از لحاظ ارزشی ۳۲ درصد افزایش دارد.

تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false