متوسط قیمت ماشین لباسشویی‌های ایرانی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
متوسط قیمت ماشین لباسشویی‌های ایرانی

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لوازم خانگی کشور متوسط قیمت ماشین لباسشویی ایرانی را یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش تولید داخلی این کالا، سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون دلار صرف واردات ماشین لباسشویی شد. همچنین با توجه به نداشتن تولید داخلی ماشین ظرفشویی، این کالا صرفا از طریق واردات تامین می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، حبیب‌الله انصاری دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لوازم خانگی کشور با اشاره به تاریخچه تولید ماشین لباسشویی در کشور اظهار کرد: پیش از انقلاب دو کارخانه بزرگ تولید ماشین لباسشویی را انجام می دادند که پس از انقلاب تولیدات این کالا به تدریج وسعت پیدا کرد و متقاضیان تولید روز به روز بیشتر شدند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۰ واحد دارای پروانه تولید داریم که ماشین لباسشویی تولید می کنند. البته در این میان شش واحد بزرگ درصد بسیار زیادی از نیاز جامعه را تامین می کنند.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لوازم خانگی کشور ماشین لباسشویی را دارای دو مدل اتوماتیک و دوقلو عنوان کرد و ادامه داد: در سال های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در سطح اتوماتیک انجام شده است؛ به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد از استفاده کنندگان این کالا از ماشین لباسشویی اتوماتیک و ۳۰ درصد از نوع دوقلو استفاده می کنند که البته این موضوع با قدرت اقتصادی و خرید مردم نیز ارتباط دارد.

انصاری با اشاره به اختلاف زیاد قیمت این دو مدل ماشین لباسشویی گفت: قیمت متوسط ماشین‌های اتوماتیک یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. در حالی که ماشین های دوقلو بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

وی تولید ماشین‌ لباسشویی را حدود یک میلیون دستگاه در سال خواند و اظهار کرد: در ۱۱ماه گذشته ۴۰ میلیون دلار نیز واردات ماشین لباسشویی داشتیم که قابل توجه است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لوازم خانگی کشور با بیان این‌که باید از نظر کیفی محصولات را ارتقا دهیم، ادامه داد: در گذشته واردات ماشین لباسشویی به ۲۰۰ میلیون دلار نیز رسیده است اما با توجه به افزایش تولید، رقم واردات کاهش یافته است.

انصاری در ادامه درباره ماشین های ظرفشویی موجود در کشور گفت: در گذشته یک شرکت به تولید ماشین ظرفشویی می پرداخت که به دلایلی تولیدش متوقف شده است؛ بنابراین درحال حاضر کل نیاز کشور به این محصول که حدود ۲۰۰ هزار دستگاه است از طریق واردات تامین می شود.

وی با بیان این‌که استفاده از ماشین ظرفشویی به سرعت ماشین لباسشویی افزایش پیدا نکرد، اظهار کرد: به هر حال انتظار می رود در آینده استفاده از این کالا نیز افزایش یابد و امیدواریم کارخانه‌های داخلی نیز به تولید این محصول شروع کنند.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false