×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
طرح تولید آب شرب از بخار نیروگاه‌های بوشهر اجرا می‌شود

استاندار بوشهر گفت: طرح تولید آب آشامیدنی از بخار نیروگاه‌های بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، مصطفی سالاری عصر شنبه در نشست با مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با کمبودهایی در زمینه آب آشامیدنی روبرو است و نیاز است که اقدامات اساسی برای تامین آب مورد نیاز استان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده آب مصرفی استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود، اضافه کرد: لازم است که راهکارهای مناسبی برای تامین آب داخل استان داشته باشیم که با مشکلات کمتری در زمینه تامین آب روبرو باشیم.

استاندار بوشهر استفاده از آب دریا را به عنوان یک راهکار بسیار مهم برای تامین آب آشامیدنی استان دانست و افزود: باید طرح‌های مناسبی برای تولید آب آشامیدنی از طریق آب دریا داشته باشیم.

وی استفاده از بخار نیروگاه‌های گازی برای تولید آب شیرین را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: این بخار باعث آلودگی محیط زیست می‌شود که می‌توان از آنها برای تولید آب استفاده  کرد و همچنین از آلودگی زیست محیطی نیز جلوگیری می‌شود.

سالاری با تاکید بر لزوم استفاده از روش‌های نوین و فناوری‌های پیشرفته در تولید آب آشامیدنی، خاطرنشان ساخت: باید در این زمینه طرح‌های مطالعاتی مناسبی انجام شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این راستا از اهمیت زیادی برخوردار است و در این زمینه با مشارکت وزارت نفت و دانشگاه آزاد و بخش خصوصی طرح‌های استفاده از بخار برای تولید آب اجرا می‌شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false