رویای لپ تاپ بدون سیم محقق شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رویای لپ تاپ بدون سیم محقق شد

شرکت اینتل برای اولین بار نمونه اولیه اولین لپ تاپ بدون نیاز به سیم را عرضه کرده که برای شارژ شدن یا اتصال به چاپگر، اسکنر و … نیازی به کابل ندارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، کامپیوترورلد نوشت: کاربران با استفاده از این لپ تاپ جدید دیگر نیازی به شارژرهای دارای کابل‌های دراز ندارند و برای استفاده از چاپگر، اسکنر و دیگر لوازم جانبی رایانه هم نباید از سیم استفاده کنند.

لپ تاپ مذکور می‌تواند به طور بی‌سیم به نمایشگرهای سازگار با فناوری نمایش بی سیم یا Wi-Di (Wireless Display)‌ هم متصل شود که با این کار نیازی به استفاده از پرت های HDMI  و  DisplayPort نخواهد بود.

اینتل اولین بار در ژوئن سال گذشته از طرح خود برای ساخت چنین لپ تاپی پرده برداشت. فعلا نمونه‌های اولیه این محصول در اختیار شرکت‌های نرم افزاری قرار گرفته تا برنامه هایی بر مبنای توانمندی های این لپ تاپ و به خصوص بی‌سیم بودن آن تولید شود.

تعدادی از شرکت‌های سازنده لپ تاپ مانند لنوو هم از برنامه های خود برای ساخت محصولات مشابه خبر داده اند که به طور بی سیم به دیگر نمایشگرها و حافظه های خارجی متصل می شود و می تواند داده‌ها را با سرعت ۷ گیگابت بر ثانیه انتقال دهد.

لپ تاپ تازه اینتل بر مبنای پردازنده های نسل ششم این شرکت با اسم کد Skylake طراحی شده است. عرضه عمومی این لپ تاپ از سه ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز شده و قیمت آن هنوز مشخص نیست.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false