×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تیتر بحث‌برانگیز روزنامه‌های مادریدی پس‌از توقف بارسا

در لالیگا فاصله ۷ هفته ای اصلا فاصله کوتاهی نیست و هواداران فوتبال اسپانیا به خوبی می دانند که پیش بینی قهرمان لالیگا در شرایطی که بارسلونا با دو امتیاز بیشتر در هفته سی و یکم در صدر جدول ایستاده واقعا شجاعت می خواهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، بارسلونا شب گذشته در زمین سویا ۲-۲ متوقف شد تا رئال مادرید یک بار دیگر به قهرمانی در لالیگا امیدوار شود. به این ترتیب، ۳۱ هفته از مسابقات لالیگا پشت سر گذاشته شده و بارسلونا با کسب ۷۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. رئال مادرید نیز با برتری سه بر صفر مقابل ایبار و با سود جستن از توقف بارسا مقابل سویا، خود را به دو امتیازی مردان کاتالونیا رسانده است.

اوضاع جدول برای آبی و اناری ها چندان آفتابی و خوش نیست، رئال مادرید هفته آینده در برنابئو باید به مصاف مالاگا برود و بارسلونا نیز در دیداری دشوار، باید از والنسیا پذیرایی کند. والنسیا برای ایستدن در رتبه سوم جدول با اتلتیکومادرید رقابت شدیدی دارد و بعید نیست تا چند هفته آینده مدعی جدب کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در این فصل باشد. بدون شک بازی هفته بعد بارسلونا و والنسیا، همانند یک فینال تمام عیار خواهد بود.
 

تیتر بحث برانگیز روزنامه?های مادریدی پس از توقف بارسلونا

اوضاع در هفته های بعدی نیز تا حدودی برای بارسلونا سخت تر از رئال مادرید به نظر می رسد، در هفته ۳۳، رئال به زمین سلتا خواهد رفت و بارسا نیز در زمین اسپانیول، دربی کاتالونیا را برگزار خواهد کرد. هر دو بازی برای رئال و بارسا دشوار خواهند بود. در هفته ۳۴، رئال در برنابئو در یک بازی آسان پذیرای آلمریا خواهد بود و بارسلونا نیز در نوکمپ به مصاف ختافه خواهد رفت. بارسا فصل گذشته در چنین روزهایی در نوکمپ مقابل ختافه ۲-۲ مساوی کرده بود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در مبحث روحی و روانی در چند هفته آینده اوضاع بارسلونا بسیار تیره تر از رئال مادرید خواهد بود و مقامات باشگاه بارسلونا این روزها به شدت نگران درگیری های مالی بین خود و حامیان مالی هستند، لوئیس انریکه مربی کوچکی نیست و به قول نویسنده اسپورت کاتالونیا مردی قابل احترام است اما این برای مربیگری در تیم فوتبال بارسلونا کافی نیست و این روزها به وضوح می توان مشاهده کرده که بازیکنانی نظیر پدرو، نیمار، مسی و آلوس با وی به شدت مشکل دارند و در مصاحبه های خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم این مربی جوان را به نابلدی و انجام کارهای نابخردانه متهم می کنند.

اما در هفته ۳۷، بارسلونا دیدار تعیین کننده ای در ویسنته کالدرون مقابل اتلتیکو مادرید پیش رو خواهد داشت؛ در حالی که رئال در همان روز میهمان اسپانیول است. در هفته پایانی نیز بارسا در خانه میزبان دپورتیوو است و رئال مادرید از ختافه میزبانی خواهد کرد.

در این میان اما روزنامه های مادریدی فضای عجیبی را تجربه کردند، شنبه نارنجی، تیتری بود که متروی مادرید، روزنامه وابسته به شهرداری این شهر برای بخش ورزشی خود انتخاب کرد بود، یک ضرب المثل قدیمی آندلوسیایی که معمولا وقتی استفاده می شود که طرف شکست خورده حسابی تحقیر شده باشد و اوضاع زندگیش نارنجی توصیف می شود، البته که بارسلونا تحقیر نشده بود اما مترو هم در این میان کمی افراطی عمل کرد.
 

ذوق زدگی روزنامه های مادریدی از تساوی بارسلونا
 

اما مارکا در تیتر اصلی خود خیلی آرام و حرفه ای نشان داد: تساوی بارسلونا و سویا…

انگار نه انگار که بارتومئو پرانیو گزارشگر این روزنامه در متن چند خطی خود ۵ بار از واژه تحقیر برای بارسلونا در زمین سویا استفاده کرده است، به هر حال مارکا زهر خودش را در تیترهای دیگرش ریخته بود، به عنوان مثال، نایب رئیس بارسلونا در مصاحبه مطبوعاتی خود به خبرنگاران گفته بود که دلیل تعویض نیمار را نمی داند و باید این را بپرسد و نمی تواند در این مورد حرفی بزند اما تیتری که مارکا انتخاب کرده، این بود: « نمی دانم چرا نیمار تعویض شد»!

عکسی هم از لحظه عصبانیت مستره منتشر شده که نشان از خشم او از تصمیم انریکه دارد و این در حالی است که هرگز اینگونه نیست و نایب رئیس باشگاه اصولا حق ندارد درباره تصمیم های سرمربی تیم نظر بدهد.

روزنامه آس اسپانیا که به اندازه مارکا، به مادریدی بودن متهم نمی شود و مطالبش تا حد زیادی بوی تعادل و بی طرفی می دهد بعد از توقف بارسلونا مقابل سویا نوشت: مردم مادرید خود را برای جشن قهرمانی آماده کنند!

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false