×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اوباما: نگاه حزبی به تفاهم هسته‌ای ایران آزار‌دهنده شده‌است

رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است جمهوری‌خواهان مایلند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ به نتیجه نرسد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما" — رئیس‌جمهور آمریکا — ساعاتی پیش در کنفرانسی خبری در پایان نشست منطقه‌ای آمریکا در پاناما جمهوری‌خواهان را به تلاش برای مانع‌تراشی در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ متهم کرد.

وی تلاش جمهوری‌خواهان کنگره را برای تصویب قانون نظارت بر مفاد تفاهم هسته‌ای ایران، فراتر از اختلافات حزبی معمول ارزیابی کرد.

اوباما در پاسخ به انتقادات تندی که "جان مک‌کین" — سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا — درباره تفاهم هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ و اظهارات "جان کری" مطرح کرده بود، تصریح کرد: "این نشانه‌ای است از درجه عبور نگاه حزبی از مرزهای طبیعی و ما به کرات ناظر آن هستیم. قابل درک است که گروهی به ایران ظنین باشند و با تفاهم هسته‌ای هم مخالفت کنند؛ ولی اگر شما به جایی برسید که به شکل واضح بگویید دولت آمریکا و وزیر خارجه ما در مذاکره با قدرتی خارجی، به خصوص کشوری که معتقدید دشمن شماست، به شکلی اغراق‌آمیز و مغرضانه صحبت می‌کند، باید گفت با مشکل روبرو هستیم."
 
اوباما همچنین به نامه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه که خطاب به مقامات کشورمان نوشته شده بود واکنش تندی نشان داد و افزود: "درباره این مسائل باید بگویم فارغ از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور یا وزیر خارجه است، نباید با سیاست خارجی به این شکل برخورد کنیم. … کاملاً خوشبینم که چارچوب توافق، بهترین راه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. اگر مذاکرات نهایی به حصول توافقی محکم منجر نشود، آمریکا می‌تواند زیر بار آن نرود. … نمی‌دانم چرا همه (جمهوری‌خواهان) به سختی تلاش می‌کنند تا ناکامی این تفاهم را پیش‌بینی کنند."
 
قرار است کمیته روابط خارجی سنا سه‌شنبه بحث و بررسی قانون نظارت کنگره را بر توافق هسته‌ای نهایی ایران و گروه ۱+۵ آغاز کند. اوباما با تصویب این قانون مخالف است و تهدید کرده آن را وتو خواهد کرد.
 
باشگاه خبرنگاران جوان

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false