×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هشدار هواشناسی درخصوص وضع هوا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، گفت: در اخطاریه ای با اشاره به بارش های شدید در روزهای شنبه و یکشنبه افزود: روز شنبه در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کردستان، شمال کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و از بعدازظهر ارتفاعات استانهای البرز تهران، قزوین آب گرفتگی معابر عمومی وسیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در استان های خوزستان و ایلام در این روز در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک نیز پیش بینی میشود.

وی درباره وضعیت آب وهوا در روز یکشنبه توضیح داد: در استانهای گیلان ، مازندران، زنجان، همدان، غرب مرکزی، قزوین، البرز، تهران، کردستان، شرق کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، و از اواخر روز استانهای کهکیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری نیز آب گرفتگی پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز گفت: روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به کشور، بخش هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی و همراه با رگبار و رعد و برق ووزش باد بوده و در سواحل غربی دریای خزر، دامنه های غربی استان و استان سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پراکنده ووزش باد پیش بینی میشود.

به گفته وظیفه از امروز تا روز یکشنبه در جنوب غرب و بخش هایی از غرب کشور پدیده گرد و خاک نیز پیش بینی می شود.

وی در این باره گفت: این سامانه روز شنبه در نیمه غربی کشور تقویت شده و به تدریج بارش به دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و اواخر وقت به شمال شرق کشور نیز کشیده می شود، همچنین از شنبه با نفوذ جریان های شمالی ضمن کاهش محسوس دما در سواحل شمالی کشور، بارش در سوال دریای خزر تشدید خواهد شد.

وی هم چنین با بیان اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، افزود: از اواخر روز شنبه موقتا بارش در شمال غرب کاهش می یابد و از بعداز ظهر یکشنبه مجددا بارش در این ناحیه آغاز می شود. در این روز بارش در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی استان تهران گفت: امروز آسمان پایتخت کمی ابری بوده و در بعد از ظهر بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.هم چنین شنبه و یکشنبه آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با دمای حداقل و حداکثر ۱۳ و ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false