قیمت میوه از جنوب تا شمال تهران | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قیمت میوه از جنوب تا شمال تهران

رئیس اتحادیه باغداران اتکا به تولیدات داخل در تنظیم بازار شب عید امسال را نقطه قوت برنامه ریزی های انجام شده دانست و گفت: افزایش قیمت پرتقال بیشتر تحت تأثیر جوسازی بازار بود.

به گزارش "چغادک نیوز"، مجتبی شادلو رئیس اتحادیه باغداران در مورد افزایش قیمت میوه در ایام نوروز و به خصوص گرانی پرتقال اظهار داشت:قیمت میوه در مقایسه با قبل و بعد از نوروز تفاوت چندانی نداشت و افزایش قیمت پرتقال نیز بیشتر جوی بود که در بازار ایجاد شد.

وی با بیان اینکه کمبود چندانی نیز در پرتقال وجود نداشت و قیمت آن در بازار عمده فروشی از ٢۵٠٠تا ۵هزار تومان عرضه می شد،گفت: افزایش قیمت پرتقال در خرده فروشی ها تا ١١هزار تومان به دلیل بی انصافی مغازه داران و کشش بازار بود، بنابراین باید نظارت و بازرسی در این زمینه پاسخگو باشند.

رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه قیمت سیب و کیوی تغییری نکرد، گفت: با توجه به اینکه سطح شهر تهران وسیع بوده و نوسان قیمت بین شمال و جنوب تهران به دو برابر هم می رسد؛ نظارت و بازرسی سخت است ولی با این حال سازمان حمایت در ایام نوروز و حتی در طول سال بازرسی و نظارت لازم را بر بازار دارد.

شادلو با تأکید بر اینکه باید فرهنگ سازی شود تا مردم خود ناظر اعمال خود باشند، خاطر نشان کرد: حدود ٩سال است که دولت در غالب تنظیم بازار شب عید برنامه توزیع میوه را انجام می دهد و برنامه ریزی دولت برای سال جدید از بهترین سالها بود، البته درست است که در خصوص پرتقال کمبود هایی وجود داشت ولی بیشتر از همه این جو سازی ایجاد شده بود که تأثیر منفی بر بازار گذاشت.

وی در مورد نقاط قوت و ضعف تنظیم بازار شب عید امسال گفت: در سالهای گذشته برای تنظیم بازار ، دولت اقدام به واردات می کرد که این مسئله منجر به بروز مشکلات متعددی می شد اما در سال جدید با توجه به اینکه تنظیم بازار به عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده بود، با اتکا به تولید داخل این کار انجام شد.

شادلو تصریح کرد: همان طور که باید همه تلاش کنیم از تولیدات داخل استفاده کنیم، این مسئله ارزشی برای تنظیم بازار شب عید مورد توجه قرار گرفت.بنابراین باید سعی کنیم قیمت میوه در داخل کشور از طریق تولیدات داخل تنظیم شود و نقطه قوت تنظیم بازار امسال استفاده از تولیدات داخل بود.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false