×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اوباما:دوران دخالت در آمریکای لاتین سر رسید

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دوران مداخله‌جویی در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین به پایان رسیده و دیگر نمی‌توان این کار را آزادانه انجام داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، «کورئو دل اورینوکو» نوشت: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته طی سخنرانی در هفتمین اجلاس سازمان کشورهای آمریکای در پاناما اطمینان داد که کشور وی دیگر نمی‌تواند آزادانه در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتینی مداخله کند زیرا این دوران به پایان خود رسیده است.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: روزهایی که برنامه کاری ما در این نیمکره غالبا بر این فرض بود که آمریکا می‌تواند با مصونیت از مجازات در امور داخلی کشورهای منطقه مذکور مداخله کند دیگر به اتمام رسیده است.

چنین اظهاراتی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا یک روز پیش از نشست غیررسمی احتمالی وی با «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا مطرح شد.

«اوباما» پس از اشاره به مذاکرات آتی کوبا و آمریکا تصریح کرد که کشورش مسئله‌ای را در مذاکرات تحمیل نخواهد کرد و با وجود اینکه احتمال بروز اختلاف در گفت‌وگوهای دوجانبه پیرامون عادی‌سازی روابط ممکن می‌باشد، وی نسبت به اینکه مسائل برای کوبایی‌ها بهبود پیدا کند خوش‌بین است.

در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ (۲۶ آذر ۹۳) کوبا و آمریکا آغاز روند عادی‌سازی روابط دیپلماتیک خود را پس از نیم قرن اختلاف (پس از انقلاب کوبا در ۱ ژانویه ۱۹۵۹ مصادف با ۱۱ دی ۱۳۳۷) اعلام کردند.

با وجود اظهارات آمریکا در راستای پایان دادن به دوران دخالت در منطقه آمریکای لاتین و در میان تلاش‌ها برای بازسازی روابط با کوبا، «اوباما» در ۹ مارس (۱۸ اسفند ۹۳) فرمانی اجرایی صادر کرد که موج جدیدی از تحریم‌ها را علیه مقامات ونزوئلایی به همراه داشت و دولت این کشور آمریکای جنوبی را نیز تهدیدی برای امنیت ملی کشور خود دانست.

پس از این اقدام، کشورهای عضو اتحاد بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) دخالت‌های ایالات متحده آمریکا در امور داخلی ونزوئلا را مورد انتقاد قرار دادند و تدابیری را برای تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه این کشور آمریکای جنوبی در نظر گرفتند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false