×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اخراج ژنرال آمریکا برای انتقاد از گراز پرنده+عکس

یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا به خاطر تلاش برای بازنشسته کردن هواپیمای A-10 از خدمت کنار گذاشته شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، بحث ها بر سر بازنشته کردن هواپیمای تهاجمی A-10 در آمریکا شدت خاصی به خود گرفته است. برخی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا به دنبال بازنشسته کردن این هواپیما و استفاده از بودجه به دست آمده در برنامه جنگنده F-35 هستند.

هواپیمای A-10 که در دهه ۱۹۷۰ میلادی به منظور عملیات ضد زره و پشتیبانی از نیروهای زمینی طراحی شده است در سالهای اخیر شدیدا در عراق و افغانستان فعال بوده و در در چند ماه اخیر تعدادی از آن ها مجددا در اروپای شرقی مستقر و تعدادی از آنها هم ضد داعش فعالیت می کنند. این هواپیما در بین خدمه به "گراز" شهرت دارد.
 

اخراج ژنرال آمریکا برای انتقاد از گراز پرنده+عکس
هواپیمای A-10

چندی پیش ژنرال "جیمز پست" از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا در جمع تعدادی از افسران آمریکایی گفته بود: هر گونه صحبت با کنگره که موجب حفظ هواپیمای A-10 در خدمت شود خیانت محسوب می شود.
 

اخراج ژنرال آمریکا برای انتقاد از گراز پرنده+عکس
ژنرال جیمز پست

 وی این صحبت ها در جمع ۳۰۰ نفر از پرسنل نیروی هوایی آمریکا در پایگاه نیلس در ماه فوریه مطرح کرده و باعث شده بود تا برخی از پرسنل از همکاری با کنگره آمریکا در این مسئله خودداری کنند. هواپیمای A-10 در کنگره آمریکا طرفداران نیرومندی از جمله سناتور جان مک کین از اعضای با نفوذ کمیته نیروهای مسلح سنا را دارد که تا به امروز در برابر بازنشسته کردن این هواپیما مقاومت کرده اند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false