نتایج مذاکرات هسته ای در توسعه نیروگاه بوشهر موثر است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نتایج مذاکرات هسته ای در توسعه نیروگاه بوشهر موثر است

استاندار بوشهرگفت: با نتایج بدست آمده درمذاکرات هسته ای، بدون شک توفیقات بیشتری در توسعه نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، دکتر مصطفی سالاری روز چهارشنبه در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای افزود: توفیقات تیم مذاکره کننده هسته ای با گروه ۱+۵ حاصل درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و تدابیر رییس جمهوری است.

وی بااشاره به اینکه بوشهرقطب انرژی و فناوری هسته ای کشور است اضافه کرد:نتایج حاصل شده در مذاکرات هسته ای در راستای پشتیبانی ملت، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حاصل خون پاک شهدا بوده که سبب شده قدرت های بزرگ دنیا را برای تعامل با ایران به پای مذاکره بکشاند.

استاندار بوشهر گفت: در این بازدید بیش از پیش به حساسیت و اهمیت تلاشگران در نیروگاه اتمی بوشهر پی بردیم که تاکنون هم موفقیت های بزرگی برای کشورمان به ارمغان آورده اند.

نیروگاه بوشهر از آغاز بهره برداری تا ۲۳ اسفند ماه پارسال که براساس برنامه ریزی انجام شده برای مدت دو ماه از مدار خارج شد ۱۱ میلیارد کیلوات ساعت برق تولید کرده است.

براساس برنامه ریزی قبلی و باتوجه به اینکه شبکه سراسری اکنون نیازی به برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر ندارد، این نیروگاه از ساعت ۲۳ دیشب، به مدت حدود دوماه از مدار خارج شد تا امکان در مدار بودن نیروگاه درایام اوج مصرف شبکه سراسری در تابستان سال آینده فراهم شود.

نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید هزار مگاوات برق، شهریور ۹۰ به طور مقدماتی به شبکه سراسری متصل شد و شهریور ۹۱ به ظرفیت ۱۰۰ درصد رسید.

نیروگاه اتمی بوشهر در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است.

این نیروگاه تنها نیروگاه اتمی جمهوری اسلامی ایران است و براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است دو واحد دیگر آن در کنار راکتور موجود احداث شود

ایرانا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false