×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
واکنش رئیس کنگره آمریکا به توافق اولیه هسته‌ای

رئیس کنگره آمریکا در واکنش به توافق اولیه هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی گفت: چارچوب توافق هسته‌ای با ایران یک تهدید مستقیم برای ثبات و امنیت خاورمیانه و سراسر جهان است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از آسوشیتدپرس، جان بینر رئیس کنگره آمریکا در واکنش به اظهارات باراک اوباما در خصوص اینکه چگونه می توان زمان مورد نیاز ایران برای تولید یک بمب هسته‌ای را کاهش داد، تاکید کرد که چارچوب توافق هسته‌ای با ایران، ثبات و امنیت خاورمیانه و سراسر جهان را تهدید خواهد کرد.

اوباما گفته است که جهان لزوما ۱۳ سال اطمینان را خریداری کرده است که اگر ایران برای ساخت بمب اتمی تلاش کند، یک سال کامل برای واکنش به این اقدام فرصت خواهد داشت.

بینر در واکنش به این اظهارات گفته است که سخنان اوباما تاییدی بر این مساله است که توافق در حال شکل گیری مسیر لازم برای یک ایران هسته‌ای در آینده را هموار خواهد کرد. این دقیقا چیزی است که منتقدان توافق هسته‌ای با ایران به آن اشاره می کنند.

اوباما در دفاع از توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده است که ایران برای بیش از یک دهه، یک سال تا دستیابی به یک بمب هسته‌ای فاصله خواهد داشت. بر اساس چارچوب توافق، زمان گریز هسته‌ای ایران به حداقل یک سال افزایش خواهد یافت. این زمان در شرایط کنونی به ۲ تا ۳ ماه رسیده است. زمان گریز هسته‌ای یعنی مدت زمانی که بنا بر ادعای غربی‌ها ایران نیاز دارد تا به یک بمب اتمی دست یابد.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false