میزان افزایش حق مسکن کارگران قطعی شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
میزان افزایش حق مسکن کارگران قطعی شد

تصویب افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در نشست‌های پایان سال شورای عالی کار به تصویب رسید و هم‌اکنون قانونی شدن آن مستلزم ابلاغ معاون اول رئیس جمهور است و در این خصوص ربیعی بر تصویب این رقم نظر مساعد دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، شورای عالی کار در نشست‌های پایانی سال گذشته تصویب کرد که از ابتدای سال ۹۴ حق مسکن کارگران از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد.

براساس این گزارش با پیگیری نمایندگان کارگری، ربیعی وعده کرد که افزایش حق مسکن ۴۰ هزار تومان از اولین ماه کاری تصویب شود به عبارت دیگر وزیر کار معتقد است هیأت دولت موضوع حق مسکن را تائید خواهد کرد.

 دستمزد کارگران در تمام سطوح شغلی از اولین ماه کاری سال ۹۴ با افزایش ۱۷ درصدی با توجه به ابلاغ مصوبه از سوی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه خواهد بود و همچنین بن کارگری هم به ۱۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

حداقل دستمزد کارگری سال ۹۴، ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومان تعیین شد و در ادامه مزد روزانه ۲۳۷۴۷۵ ریال و حق اولاد ۷۱۲۴۲۵ ریال پرداخت می‌شود.

همچنین طبق مصوبه شورای عالی کار، پایه سنوات روزانه از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان در گروه یک و ۱۵۶۰ تومان در گروه ۲۰ افزایش خواهد داشت که در مزد مبنا محاسبه می‌شود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false