×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مهمترین اخبار جهان از دیشب تا کنون

به گزارش "چغادک نیوز"، عناوین مهمترین خبرهای جهان از شب گذشته تا کنون به شرح زیر است.

– جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «سیا»، ضمن حمایت از تفاهم سیاسی لوزان در مورد برنامه اتمی ایران، برخی از انتقادات علیه آن را «ناشی از تظاهر» نامید و گفت از امتیازهایی که تهران داده، شگفت‌زده است.

– یک مقام آمریکایی گفت وزارت خارجه این کشور احتمالا در چند روز آینده نظر مشورتی خود در مورد خروج کوبا از فهرست کشورهای متهم به حمایت از تروریسم را اعلام می‌کند. 

– جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می گوید که چارچوب توافق شده در مذاکرات لوزان میان ایران و قدرت ها، تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت خاورمیانه و سایر جهان است.

– مقامات فرانسوی می گویند یک عضو سنای این کشور ساعاتی پیش از آن که در جلسه دادگاه حاضر شود خود را کشته است. سناتور ژان ژرمین قرار بود در رابطه به ادعاهای مربوط به فساد در یک شرکت خدمات گردشگری برای زوجهای چینی در نشست دادگاهی شرکت کند.

– به گزارش رسانه های روسیه یک زیردریایی اتمی این کشور در یک کارگاه کشتی سازی در شمال روسیه دچار آتش سوزی شده است.

– «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به توکیو بر حل اختلافات مرزی منطقه آسیا- پاسیفیک از راه های غیر نظامی تاکید کرد.

– قطع برق در واشنگتن دی. سی. موجب تعطیلی برخی از ساختمان های دولتی و لغو جلسه مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا شد. علت این حادثه هنوز مشخص نیست.

– سناتور «رند پال» دومین جمهوری خواه آمریکایی شد که نامزدی رسمی خود را در رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

 – صربستان بیانیه نخست وزیر آلبانی مبنی بر لزوم الحاق کزوو به این کشور را به منزله کوبیدن بر طبل جنگ توصیف کرد.

– اردن به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه پیش نویس قطعنامه ای را برای توقف جنگ در یمن به این شورا ارائه داد

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false