دلیل گرانی گوشت مرغ اعلام شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دلیل گرانی گوشت مرغ اعلام شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت گوشت مرغ در ۱۰ ماه سال گذشته به ضرر تولیدکننده بود و در دو ماه آخر مقداری افزایش یافت که با استفاده از ذخایر گوشت مرغ قیمت‌ها را ساماندهی کردیم

به گزارش "چغادک نیوز"، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید گوشت مرغ در کشور شرایط خوبی دارد و هفتمین کشور تولید کننده این محصول هستیم و میانگین مصرف سرانه در کشور ما بیش از دو برابر جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: این مصرف سرانه نشان می دهد گرایش به مصرف گوشت های کم چرب در جامعه بیشتر است و البته میزان تولید ۲ میلیون تن گوشت مرغ با توجه به ظرفیت هایی که ایجاد شده تا سه میلیون تن هم قابل افزایش است.

رکنی گفت: در بخش گوشت قرمز مقداری واردات داریم که با توجه به توان داخلی می توانیم در سال های آینده به خوداتکایی برسیم که در این مسیر قرار داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت:‌ در سال های آینده باید به سمت صادر کننده گوشت قرمز حرکت کنیم که با توسعه فرآیند تولید و اصلاح ژنتیک دام ها قابل تحقق است.

رکنی درباره صادرات محصولات لبنی و شیر هم گفت:‌سالانه ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن شیر در کشور تولید می شود و محصولات لبنی در ایران از تنوع زیادی برخوردار است.

وی افزود‌: در سال ۹۲ پانصد و پنجاه هزار تن شیر و محصولات لبنی به منطقه صادر کردیم که در سال گذشته این میزان افزایش یافته است و برای سال جدید هم برنامه گسترش بازارهای هدف در دست داریم.

رکنی درباره تنظیم بازار داخل هم گفت : ظرفیت تولید به اندازه ای است که می توانیم علاوه بر توسعه صادرات نیاز داخلی را نیز به خوبی تامین کنیم و قیمت گوشت مرغ در ۱۰ ماه پارسال به ضرر تولید کننده بود و در دو ماه آخر مقداری افزایش یافت که با استفاده از ذخایر گوشت مرغ قیمت ها را ساماندهی کردیم.
 

 
منبع: نسیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false