توسعه محصولات‌خودروسازان در صورت توافق‌هسته‌ای | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توسعه محصولات‌خودروسازان در صورت توافق‌هسته‌ای

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه خودروسازان اروپایی و کره‌ای منتظر نهایی شدن توافق هسته‌ای هستند، گفت: اگر توافقات به نتیجه برسد، خودروسازان داخلی به خودروهای چینی اکتفا نمی کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان گفت: از زمانی که صنعت خودرو تحریم شد، شرکت های اروپایی، ژاپنی و کره ای حاضر به ادامه دادن قرارداد خود نشدند و دو راه جلوی پای خودروسازان قرار گرفت.

نعمت بخش ادامه داد: مردم عموما از خودروهای قدیمی نارضایتی داشتند و خودروسازان به سمت واردات خودروهای چینی رفتند.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: اگر توافق هسته ای تا تیر به نتیجه برسد، خودروسازان داخلی به توسعه محصولات می پردازند و به خودروهای چینی اکتفا نخواهند کرد.

نعمت بخش گفت: خودروسازان امریکایی، اروپایی و کره ای منتظر نهایی شدن توافق با ۱+۵ هستند تا با ما قراردادهایی را در زمینه واردات خودرو امضا کنند.

وی واردات خودرو را مبتنی بر کیفیت مطلوب و قیمت پایین بیان کرد و افزود: باید منتظر بمانیم و ببینیم قیمت دلار پایین تر خواهد آمد یا خیر… اما در هر صورت قیمت های فعلی تغییر چندانی نخواهد داشت.

نعمت بخش به افزایش یک درصدی ارزش افزوده در سال جاری اشاره کرد و گفت: وقتی برگه فروش خودرو بدست خریدار می رسد، قیمت بیمه، ارزش افزوده و شماره گذاری پای این برگه هست و همین افزایش یک درصدی ارزش افزوده منجربه افزایش قیمت خودرو خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد بعد از تیر که تحریم ها برداشته شود، میزانی از هزینه ها کاهش یابد و قیمت ها تعدیل شود.

منبع: رادیو اقتصاد

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false