تحریم ها به هیچ صورت برداشته نخواهد شد/بومی سازی دانش هسته ای، نشان از قدرت و پیشرفت یک جغرافیا دارد. | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تحریم ها به هیچ صورت برداشته نخواهد شد/بومی سازی دانش هسته ای، نشان از قدرت و پیشرفت یک جغرافیا دارد.

امام جمعه بوشهر گفت :اگر دانش هسته ای در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری بومی شود، این یک بومی سازی تکنولوژی بسیار بالایی است که نشان از قدرت، استعداد و پیشرفت یک جغرافیا و سرزمین دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در  نشست با مدیران نیروگاه اتمی بوشهر ضمن تشکر صمیمانه از تلاش ها و کوشش های کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر و تمامی  دانشمندان و تلاشگران عرصه دانش هسته ای کشور و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای، با بیان اینکه نیروگاه هسته ای، نماد توسعه و پیشرفت یک کشور است، گفت : دانش هسته ای و نیروگاه هسته ای، یک برند برای یک کشور و یک نشان برای توسعه یافتگی و دانشوری و رشد در عرصه علم و فن آوری است.

 

بومی سازی دانش هسته ای، نشان از قدرت و پیشرفت یک جغرافیا دارد.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کردند: اگر دانش هسته ای در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری بومی شود، این یک بومی سازی تکنولوژی بسیار بالایی است که نشان از قدرت، استعداد و پیشرفت یک جغرافیا و سرزمین دارد.

 

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: الحمدلله  بعد از انقلاب با هدایت های مقام معظم رهبری در این عرصه و عرصه های علمی دیگر به ویژه در علوم تجربی و تبدیل علم به محصول، پیشرفت های قابل توجه‌ای داشته ایم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: سابق در ایران بومی سازی دانش هسته ای یک کار محال بود اما هم اینک نسل جدی سانتریفیوژها در کشور تولید می شود و در این زمینه اندیشه های نوین دیگری وجود دارد که می تواند نسل های بالاتری از سانتریفیوژها را تولید کند.

 وی اظهار داشت: هم اکنون ایران به درجه ای از دانش رسیده که می توانیم بگوییم جزء معدود کشورهایی هستیم که در عرصه دانش هسته ای دارای خودکفایی در بخش های وسیعی از این دانش و فنآوری هستیم.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری ادامه دادند: به همین خاطر است که کشورهای جهان سلطه بر ایران فشار مضاعفی ایجاد می کنند که ما نتوانیم سطح این دانش را ارتقاء دهیم و آن را تبدیل به محصول کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اینکه جهان استکبار می داند که ذاتاً نظام فقهی و حقوقی ما استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است و به هیچ صورت به دنبال شیوه های خطر آفرینی که خود آنها دارند و استفاده کرده اند، نمی رود اما بخاطر محدود کردن این دانش استراتژیک، به شدت ایران را تحت فشار می گذارند.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون متأسفانه علم و دانش تحت فشار سیاست های جهان سلطه است، بیان داشتند: وقتی مدیریت علم در جهان تابع سیاست های جهان سلطه شود، یکی از آثار آن انحصار و آپارتاید علم است.

 

تحریم ها به هیچ صورت برداشته نخواهد شد.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری ادامه دادند: چون دانش هسته ای یک دانش بسیار مهم و استراتژیک است روی این دانش فشار بیشتری می آورند و در آینده نیز بر روی صنایع فضایی و ماهواره ها و صنایع نظامی و موشک های بالستیک این فشار را خواهند آورد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: اگر توافقنامه هسته ای اخیر به هر شکل به یک سرانجامی برسد شما فکر نکنید که تحریم ها برداشته می شود بلکه به هیچ صورت تحریم ها برداشته نمی شود.

 

ایشان اذعان داشتند: جهان سلطه خود بیان کرده اند که تحریم هایی برداشته می شود که در حوزه هسته ای باشد و این برداشتن تحریم ها در حوزه هسته ای، مرحله به مرحله است و این وقتی است که نگرانی های آنها برطرف شود و شما خود ملاحظه کرده اید که این نگرانی ها همیشه از سوی جهان سلطه وجود دارد و اگر هم تحریم ها را تقلیل دهند موارد دیگری را در موضوع دیگر طرح می کنند.

 

هدف اصلی جهان سلطه، نفی اسلام و استقلال ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان تأکید نمودند: کشورهای ۱+۵ قابل اعتماد نیستند و در حقیقت آنها کاری به دانش هسته ای ما ندارند بلکه هدف اصلی آنها، نفی اسلام و استقلال ایران است.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود خاطر نشان نمودند: ما باید این معنا را در ذهن داشته باشیم که جهان سلطه به سردمداری آمریکا و در خاورمیانه فشارهای رژیم اشغالگر قدس، به دنبال این نیستند که ما از دانش هسته ای استفاده صلح آمیز کنیم بلکه هدف آنها، استقلال و انقلاب ایران، اسلام و رشد در عرصه های مختلف در حوزه های علم و فنآوری و سیاست و مدیریت تمدن ایران است.

 

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false