×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اولویت‌های صندوق توسعه ملی در سال۹۴

بر اساس برنامه و اولویت صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در بخش های زیر بنایی طی سال ۹۴، یک میلیارد دلار به صورت ریالی در بخش صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی و بهره‌وری آب اختصاص یافت.

به گزارش "چغادک نیوز"، بر اساس برنامه و اولویت صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در بخش های زیر بنایی طی سال ۹۴ در زمینه آب، پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار، نفت و گاز حدود ۱۰ میلیارد دلار، پتروشیمی و پالایشگاه شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، کشاورزی و تصفیه و انتقال آب یک میلیارد دلار، طرح های ریلی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، نیروگاه‌ها سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و برای چرخه فولاد نیز سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به تصویب رسید.

همچنین یک میلیارد دلار نیز به صورت ریالی در بخش صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی و بهره‌وری آب اختصاص یافت.

بر این اساس این صندوق در سال ۹۳ جمعاً ۳۱۲۰ طرح ریالی را تأمین مالی نموده که ۳۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی نیز در حال انجام است. مجموع گشایش های اعتباری صندوق از ابتدا تا پایان سال ۹۳، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار آن مربوط به سال ۹۳ است.

همچنین حداقل نرخ بازده مورد انتظار از منابع صندوق به صورت سپرده گذاری‌های ارزی و ریالی مورد تصویب قرار گرفت.

شایان ذکر است هیات امنای صندوق توسعه ملی ضمن تعیین و تصویب طرح‌های اولویت‌دار ارزی و ریالی، برخی موارد نظامنامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی را تصویب کرد.

 گفتنی است تاکید بر رعایت توازن منطقه ای در توزیع اعتبارات صندوق در جهت کمک به رونق هر چه بیشتر تولید ملی، بر اصلاح نرخ سود تسهیلات در بخش صنعت و کشاورزی و نیز تعدیل آن در طرح‌های مربوط به مناطق محروم و شرکت های دانش بنیان بوده است.

منبع:روابط عمومی صندوق توسعه ملی

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false