×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آخرین وضعیت افزایش مرخصی زایمان زنان

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آخرین مکاتبات ما در خصوص قانون افزایش مرخصی زایمان زنان مربوط به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی است تا اعتبارات برای این موضوع لحاظ شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، شهین‌دخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ارتباط با آخرین وضعیت افزایش مرخصی زایمان زنان اظهار داشت: آخرین مکاتبات ما در خصوص قانون افزایش مرخصی زایمان زنان مربوط به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی است تا اعتبارات برای این موضوع لحاظ شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محل اعتبار افزایش مرخصی زایمان تامین شده است یا خیر گفت: تلاش می‌کنیم تا منابع لازم را تامین کنیم و امیدواریم اعتبارات و بودجه لازم در نظر گرفته شود و این در حالی است که برخی دستگاه‌ها این قانون را اجرا کرده‌اند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه پرونده‌هایی در ارتباط با اجرایی نشدن این قانون در دیوان عدالت اداری وجود دارد بنابراین آیا با دستگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد یا خیر خاطر نشان کرد: ما شکایات واصله را به معاونت قوه ریاست جمهوری ارجاع داده‌ایم تا پیگیری کنند تا این بانوان حقوق‌شان احقاق شود.

ملاوردی در ارتباط با این که آیا این قانون در سال جدید اجرایی می‌شود گفت: با توجه به کمبود بودجه و سیاست‌های انقباضی پیشنهادهایی که ما مطرح کرده‌ایم هنوز اجرایی نشده است.
گفتنی است؛ مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان در فروردین ماه سال ۹۲ به دلیل مشخص نبودن منابع مالی، اجرای آن توسط شورای نگهبان رد شد و در خرداد ماه سال گذشته در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس فرستاده شد که این لایحه پس از بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

لازم به ذکر است؛ از زمان تصویب این قانون پرونده‌هایی در ارتباط با اجرایی نشدن قانون افزایش مرخصی زایمان زنان در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false