کفاشیان: تغییر کی‌روش به صلاح تیم ملی نیست/ خداحافظی‌ نکونام را قبول ندارم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کفاشیان: تغییر کی‌روش به صلاح تیم ملی نیست/ خداحافظی‌ نکونام را قبول ندارم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: آرزو داریم که کی‌روش با تیم ملی ادامه دهد اما بعد از جام ملت‌ها رفتار او کاملاً عوض شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال میهمان برنامه امشب ۹۰ بود.

وی در ابتدای صحبت‌‌های خود درباره سؤال نظرسنجی این برنامه اظهار داشت: استعفا و اخراج کی‌روش مطرح نیست و هیچ فکر منطقی نمی‌گوید با توجه به اینکه ۴ سال و اندی سرمربی پرتغالی در رأس تیم ملی بوده است و با بافت تیم ملی و فوتبال ایران کار کرده است از تیم جدا شود.

وی گفت: تغییرات از سوی فدراسیون بد نیست فدراسیون نسبت به همه عملکردش رضایت کامل دارد پس از جام ملت‌ها هم ما پیشنهاداتی را به او دادیم و ما قرارداد ۴ ساله با ایشان منعقد کردیم و اگر بخواهیم با ایشان فسخ قرارداد کنیم باید یکسال از حقوق او را پرداخت کنیم.

کفاشیان ادامه داد: ما در رابطه با تغییر ایشان هیچ تصمیمی نگرفتیم پس از جام جهانی هم ما در این رابطه بحث داشتیم ولی با این حال عملکرد ایشان مورد قبول واقع شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: کی‌روش قبل از جام ملـت‌ها نسبت به شرایط موجود گلایه داشت که ما در این باره از ایشان خواستیم پس از جام ملت‌ها بیاید و در این باره صحبت کنیم.

وی گفت: کی‌روش پس از پایان جام ملت‌ها و پس از یک ماه استراحت به ایران بازگشت و در جلسه‌ای اظهار داشت که شرایط ادامه همکاری‌ برایش سخت است و ایشان معتقد بود که تحقیر شده است و مواردی توهین‌آمیز به وی نسبت داده شده است.

کفاشیان خاطرنشان کرد: در هنگام خروج کی‌روش از ایران هم اتفاقاتی رخ داد و ایشان با پیامک بنده را در رابطه با مشکلات مالیاتی در جریان گذاشت که ما از ایشان خواستیم پس از بازی با شیلی و سوئد به ایران برگردند و مالیات ایشان پرداخت شود. مالیات کی‌روش برعهده فدراسیون است و در مجموع باید بگوییم که ما از کار کی‌روش راضی هستیم و آرزو داریم به کارش ادامه دهد.

کفاشیان اظهار داشت: کی‌روش به دنبال این است که تقاضا دارد با توجه به شرایط موجود حقوق دو سه ماه آینده خود را بگیرد و ایران را ترک کند من هم بارها به ایشان گفته‌ام که شرایط در تیم ملی به گونه‌‌ای است که همه سوار بر یک کشتی هستیم که اگر غرق شود با هم غرق می‌شویم ما هیچ تضمینی نمی‌دهم تمام شرایط ایده‌آل باشد اما سعی‌مان را می‌کنیم که حمایت کامل از آقای کی‌روش داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من نمی‌توانم بگویم که چرا ایشان می‌خواهند بروند؟و در اختلاف نظری که با آقای اسدی داشتند ایشان دیالوگ‌ها را زودتر شروع کرد به ایشان گفتم که هر کسی نظر خودش را دارد. اسدی تازه به فدراسیون آمده و نظر خودش را دارد کی‌روش می‌داند که شخص مستقیم که با او در ارتباط است من هستم.گرچه در سال‌های اول هم یکی از اعضای هیئت رئیسه از ایشان انتقاد کرد که او خیلی ناراحت شد امیدوارم بداند نباید از حوزه اختیاراتش خارج شود.

کفاشیان در مورد اینکه اسدی انتخاب خودش نبوده است و تمام کسانی که موقعیت او را به خطر می‌اندازند را قربانی کرده است، گفت: اصولاً این حرف‌ها را قبول ندارم شما در اینجا مسئول هستید و طی چند سالی که این برنامه را اجرا می‌کنید خیلی از عوامل اجرایی خود را عوض کرده‌اید و من هم چنین اختیاراتی را در فدراسیون دارا هستم و باید کسانی را که ذی‌صلاح هستند در امور به کار بگیرم اما در مورد کی‌روش باید بگویم همه ما و هیئت رئیسه از ایشان رضایت کامل داریم اما انتقاداتی هم به وی وارد است و نباید ایشان تحت تأثیر قرار بگیرند من از کی‌روش شفاهی و کتبی دفاع کرده‌ام و در ایمیل‌هایی که امروز به او زده‌ام از موافقت هیئت رئیسه برای ادامه همکاری با وی خبر دادم. اگر کسی در فدراسیون با او هم عقیده نباشد اشکالی ندارد وی باید به عنوان یک فرد تحصیلکرده این موارد را درک کند و با این مسائل کنار بیاید گرچه امروز از وزارت ورزش هم خبر رسید که از او راضی هستند.

رئیس فدراسیون در مورد اختلاف‌نظر فدراسیون و وزارت ورزش و قربانی شدن فوتبال گفت: قرارداد کی‌روش ۴ ساله است و باید به ایشان احترام بگذاریم و او هم به اصول و قواعد حرفه‌ای احترام بگذارد. حوزه وظایف کی‌روش در داخل زمین و تمرینات است نباید در مورد اداری فدراسیون دخالت کند فکر می‌کنم مسئول اینها من هستم و اگر مشکلی در امور اداری پیش بیاید ایشان می‌توانند به من گوشزد کند تا پیگیری کنم. به هر صورت نمی‌دانم مشکل چیست امیدوارم اگر می‌خواهد بماند به صورت منطقی مسائل را بررسی کند و جواب درستی به ما بدهد. فردا جلسه هیئت رئیسه با حضور ۹ نفر برگزار خواهد شد و شک نکنید که قطعاً تمام اعضا رأی به ادامه همکاری ایشان خواهند داد. من ۴ سال است با کی‌روش در ارتباط هستم و او را به خوبی می‌‌شناسم اما بعد از جام ملت‌ها رفتار او کاملاً عوض شده و من به او گفتم که دوست دارم با هم دوست باشیم و حتی رفت و آمد خانوادگی بعد از قطع همکاری ادامه داشته باشد.

کفاشیان در مورد ضعف مدیریتی و انفعال فدراسیون در تصمیمات گرفته شده گفت: به نظر من صحبت‌های نکونام روی کی‌روش تأثیرگذار است امیدوارم نکونام نظراتش را به او انتقال دهد و اگر کی‌روش ته دلش باشد که بماند مشکلی نیست صادقانه می‌گویم که از وزارت ورزش اظهارنظری نشده است.

کفاشیان در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: جا دارد از آقای نکونام تشکر کنم ما اعتقادی به خداحافظی او نداریم و ایشان می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

وی در رابطه با جلسه فردای خود با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره باقی ماندن کی‌روش اظهار داشت: ما به کی‌روش اعتقاد داریم و در جلسه فردا در هیئت رئیسه هم مذاکره را با ایشان شروع می‌کنیم به نفع تیم ملی نیست که کی‌روش ایران را ترک کند و با همین کادر مدیریت او می‌تواند در تیم ملی ادامه دهد. آقای کی‌روش مطمئناً این برنامه را می‌بیند ایشان هم در مسیر قرار خواهد گرفت و سعی می‌کنیم در این باره به کار در تیم ملی ادامه دهیم.

کفاشیان در واکنش به مسائل مربوط به دلالی کی‌روش در جلسه‌ای که به اتفاق او مطرح شده بود، گفت: در جلسه هیچ صحبتی از دلالی نداشتیم و این موضوع در تشکیلات ما نبوده و هیچ اثری از ایشان در این‌باره ندیده‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: امیدواریم کی‌روش در تیم ملی بماند به شرطی که فقط دلخوری وجود داشته باشد مگر اینکه ایشان با جایی بسته باشند و بخواهند به تیم دیگری بروند. ایشان حتی برنامه یکی دو سال آینده را هم داده‌اند و کارهای او می‌تواند الگویی برای سرمربیان سایر تیم‌ها باشد و ان‌شاءالله مذاکرات را با ایشان ادامه خواهیم داد و باید بگویم که فقط فدراسیون نیست که باید از تیم ملی حمایت کند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false