×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هتل ها خالی تر شدند

رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: در ایام نوروز به صورت میانگین میزان ۵۰ درصد از ظرفیت هتل ها اشغال شده و این آمار از کاهش ۲۵ درصدی در اقامت هتل ها نسبت به سال قبل خبر می دهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور در رابطه با میزان اشغال هتل ها در نوروز ۹۴ گفت:در این ایام به صورت میانگین کشوری میزان ۵۰ درصد از ظرفیت هتل ها اشغال شده و این آمار در حالی است که نسبت به سال قبل با کاهش ۲۵ درصدی در اقامت هتل ها مواجه بوده ایم.

حمزه زاده در ادامه به بیان دلایل این کاهش پرداخت و بیان کرد:مشکلات اقتصادی،حضور و فعال شدن مراکز غیر رسمی در اسکان مسافران،حضور مدارس و خانه مسافرها و خانه های استیجاری از دلایل خالی ماندن ظرفیت هتل ها شده است.

رئیس جامعه هتلداران کشور گسترش خانه مسافرها را آسیب جدی برای صنعت هتلداری کشور دانست و گفت:تمام کشورهایی که در صنعت گردشگری موفق هستند در ایام پیک سفر اقدام به راه اندازی خانه مسافرها می کنند اما در ایران ما شاهد استقرار این واحدها بدون هیچ گونه محدودیت و پرداخت عوارض و مالیات در طول سال هستیم.

وی در ادامه بیان کرد:عدم پرداخت عوارض و مالیات ها باعث کاهش قیمت و همچنین کاهش در ارائه خدمات در این مراکز شده است که این امر سبب استقبال از این مراکز در مقایسه با هتل ها شده است این در حالی است که هتل ها موظف به پرداخت این موارد هستند.

حمزه زاده در ادامه اظهار داشت:ما بارها به مسئولین مربوطه اعلام کرده ایم که خانه مسافرها باید به صورت نظامند اداره شوند و فقط مختص استان هایی باشد که در ایام پیک سفر در اسکان مسافر مشکل دارند که متاسفانه در حال حاضر این اماکن به کل کشور تعمیم پیدا کرده است که این عمل از لحاظ دید کارشناسی به صلاح صنعت گردشگری نیست.

همچنین فعالیت مدارس برای اسکان مسافران به این مسئله دامن زده است در حالی که از ابتدا قرار به ارائه خدمات تنها به فرهنگیان بوده که همینک شاهد اسکان برای عموم مردم هستیم.
 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false