×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ما نسبت به هنر و سیاست بیگانه نیستیم /همه موسیقی ها تعالی بخش نیستند / مدیر کل اجتماعی استانداری درخواست مناظره را نپذیرفت

رئیس ستاد احیاء امر به‌معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر گفت: یک نوع موسیقی هیجان کاذب ایجاد می کند و یک نوع نا امیدی ایجاد می کند. نوعی دیگر از موسیقی هم مبتذل است بطوریکه در متن اشعار آن الفاظ رکیک و فحش استفاده شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت‌الاسلام محمدرضا فکوری در نشست  پرسش و پاسخ مسئول ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر هدف از برگزاری این نشست پرداخت و گفت: این جلسه با حضور عده‌ای از جوانان فعال فرهنگی، فعالان موسیقی و اصحاب رسانه برای شفاف‌سازی این ذهنیت که نیروهای متدین با موسیقی مشکل دارند برگزار کنیم.

وی افزود: قصد داشتیم این جلسه را همان روزها برگزار کنیم که به دلیل حساسیت فضا درآن زمان تصمیم گرفتیم که تا آن جلسه برگزار نشود.

حجت السلام فکوری عنوان کرد: متاسفانه قبل از عید نوروز به نقل از آقای رزمجو مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مطلبی منتشر شد که "به هم خوردن کنسرت موسیقی باعث سرخوردگی جوانان می شود" یکی از هفته نامه ها نیز به نقل از ایشان تیتر زده بود؛"عده ای در این شهر با برگزاری هرگونه موسیقی مخالفند " و اینکه گفته بود "ما پیشنهاد کردیم در کنسرت زن و مرد جدا بنشینند و نیروی انتظامی بین آنها باشد و کنسرت برگزار شود که باز هم این عده مخالفت کردند" البته این حرفها عقلانیتی نیستند بلکه توهین به نیرو انتظامی نیز می باشد.

رئیس ستاد احیاء امر به‌معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه برای مناظره با موضوع موسیقی از دیدگاه شرع به آقای رزمجو مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه رسمی از آنها  دعوت کریم ، آقای رزمجو نپذیرفتند و خانم ماحوزی نیز طی نامه ای به ما اعلام کردند که مناظره دوشنبه هفته آینده برگزار شود ، که ما هم این پیشنهاد را برای مناظره می پذیریم.

وی با بیان اینکه ما نسبت به هنر و سیاست بیگانه نیستیم در حالی که این برچسب‌ها را  به نیروهای متدین نسبت می‌دهند یادآور شد:ما با موسیقی مشکل نداریم. اما اینکه معیار موسیقی حلال و حرام چیست خود بحث جداگانه ای دارد. برخی فکر می کنند چون موسیقی سنتی است پس ایراد ندارد، این صحیح نیست. معیارموسیقی طبق روایات و فتاوای مراجع، لهوی و مناسب مجلس لهو و لعب بوده است و البته این بحث فردی است و فرد مخیر است که در خلوت خودش این نوع موسیقی را گوش بدهد یا ندهد.

حجت السلام فکوری با اشاره به اینکه در فضای اجتماعی آزادی سرجای خودش است بیان کرد:  این آزادی نیست که هر چه  در فضای خصوصی و شخصی می‌توان بعضی موسیقی‌ها را گوش داد اما همین موسیقی را نمی‌توان در جامعه اسلامی گسترش داد.

رئیس ستاد احیاء امر به‌معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر خاطر نشان کرد: نوعی موسیقی داریم که تعالی بخش هستند به این معنا که باعث حرکت در جهت سازندگی جامعه است ،غرور ملی، باورهای دینی را تقویت می کن که این نوع موسیقی مطلوب است. اما نوعی از موسیقی است که باعث انزوای فرد می شود و نه تنها دردی از شخص دوا نمی کند بلکه تعالی دهنده هم نیست.

وی با بیان همه موسیقی ها تعالی بخش نیستند ادامه داد: ، یک نوع موسیقی هیجان کاذب ایجاد می کند و یک نوع نا امیدی ایجاد می کند. نوعی  دیگر از موسیقی هم مبتذل است بطوریکه در متن اشعار آن الفاظ رکیک و فحش استفاده شده است.

حجت السلام فکوری با بیان اینکه معیار مجوز گروه‌های موسیقی مشخص نیست گفت: ادعا می شود که این کنسرت ها مجوز دارد، اما آیا نظارتی هم وجود دارد،آیا در صورت تخلف با این گروههای موسیقی برخورد هم می شود.

رئیس ستاد احیاء امر به‌معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر افزود: متاسفانه دولت با دامن زدن به موسیقی مخرب و مبتذل در حال ایجاد کردن یک جو نامناسب است. آیا با این نوع فرهنگ که در حال نشر و تبلیغ است می تواند مقابل تهدید های فرهنگی از سوی دشمن مقاومت کرد.

وی بیان کرد:آقای رزمجو می گوید جوانان به دلیل لغو دو کنسرت دچار سرخوردگی شده اند، آیا با حل مسئله موسیقی همه مشکلات جوانان امثال اشتغال، مسکن و … حل می شود، گاهی این آدرس های غلط برای این است که جوانان مطالبات اصلی خود را فراموش کنند.

حجت السلام فکوری افزود: مدیرکل اموراجتماعی در این دوسال چند بار درباره معضلات اجتماعی بحث کرد، آقای رزمجو شما معضلات فراوان اجتماعی در استان از جمله طلاق، ازدواج سفید و … را ندیده اید گرفته و فقط تعطیلی ۲ کنسرت را می بنید و ادعا می کنید که باعث سرخوردگی جوانان شده است.

رئیس ستاد احیاء امر به‌معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر در پایان گفت: بحث اصلی موسیقی نیست، بحث اصلی جریانی است که می خواهد جوانان را به غفلت از محیط اجتماعی جامعه خود بکشاند. قطعا اگر جوانان بیدار و هوشیار باشند، آن وقت اگر اختلاس، فساد و …… رخ دهد فریاد می زنند. اما وقتی جوان بیدار نیست، همین فسادها ایجاد می شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false