×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بهای نفت افزایش یافت

بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت ۳۵ سنت کاهش یافت و به ۵۱ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید، این در حالی است که بهای نفت برنت دریای شمال با ۵۱ سنت کاهش بشکه‌ای ۵۷ دلار و ۶۱ سنت داد و ستد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، روز دوشنبه بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت سه دلار و بهای نفت برنت نیز سه دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه افزایش داشتند.

"کن هاسگاوا" مدیر بخش انرژی در موسسه نیواج گروپ در توکیو اعلام کرد: «دلیل اصلی کاهش فعلی در بهای نفت سوددهی بالاست زیرا سرمایه گذاران برای تضمین سودآوری خود، نفت را به بهای بالایی فروخته اند.»

تحلیل گران افزایش بهای نفت روز دوشنبه را به نتیجه گیری سرمایه گذاران در این باره نسبت دادند که چارچوب هسته ای توافق شده بین ایران و قدرت های جهانی در میان مدت تأثیر کمی بر عرضه نفت در بازارهای جهانی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، "دنیل آنگ" تحلیل گر بخش سرمایه گذاری در موسسه "فیلیپ فیوچرز" در سنگاپور اعلام کرد: «بیشتر دلالان منتظر بودند مذاکرات هسته ای ایران سبب ورود نفت ایران به بازارهای جهانی شود زیرا تحریم ها برداشته خواهند شد.»

وی همچنین گفت: «اما لحن مقامات آمریکایی نشان می دهد آنها مصمم هستند و این بدان معناست که تحریم ها طی روندی کند برداشته خواهند شد.»

ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفتی جهان را داراست اما صادرات این کشور از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۱ به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید. علت این کاهش اعمال تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکاست.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false