داعش،کلیسای آشوری در شمال سوریه را منفجر کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
داعش،کلیسای آشوری در شمال سوریه را منفجر کرد

انجمن حقوق بشر آشوری ها اعلام کرد که تروریست های داعش، کلیسای یکی از مناطقِ آشوریِ استان الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه را منفجر کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، انجمن حقوق بشر آشوری ها با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که سازمان تروریستی داعش، ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه، که مصادف با عید پاک مسیحیان است، کلیسای "السیده العذراء" را در منطقه تل نصری منفجر کرد.

دیده بان حقوق بشر سوری نیز از شنیده شدن صدای انفجار از داخل کلیسا خبر داد و تاکید کرد که عناصر داعش، بخشی از کلیسا را به آتش کشیدند و ستون های دود از آن به هوا رفت.

سازمان تروریستی داعش، پیش از این در ۲۳ فوریه، با حمله به منطقه الخابور که شامل ۳۵ محله آشوری است، ۱۴ محله را تسخیر کرد که یکی از آن ها تل نصری بود.

عناصر داعش، پس از تسلط بر این منطقه، ۲۲۰ آشوری را گروگان گرفتند که ۲۱۲ تن از آنان هنوز نزد داعش هستند. این مساله سبب فرار ساکنان آشوری از این منطقه شد.

"اسامه ادوار" مدیر انجمن حقوق بشر آشوری در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: در زمان حاضر، این منطقه کاملا خالی از ساکنان اصلی است. ساکنان این منطقه، در روز هفتم مارس، در پی تسلط داعش بر آن، خانه های خود را ترک و فرار کردند. عناصر داعش نیز کلیسای این منطقه را که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده بود، به پایگاهی نظامی برای خود تبدیل کرد.

ادوار با تاکید بر این که عناصر داعش، از زمان تسلط بر منطقه الخابور، روستاها و ناحیه های مختلف آن را غارت کرد، خاطر نشان کرد: این چهارمین کلیسای منطقه الخابور است که داعش منفجر می کند.

شمار زیادی از مسیحی های سوری، در منطقه الخابور و استان الحسکه زندگی می کنند و در زمان حاضر تعداد زیادی از آنان، به سبب اشغال مناطقشان توسط داعش، آواره شده اند.

 
منبع: العالم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false