ایام نوروز و کشف حجاب در سواحل شهرهای بوشهر+ تصاویر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ایام نوروز و کشف حجاب در سواحل شهرهای بوشهر+ تصاویر

در تعطیلات عید، فقط کافی بود مسئولین سری به سواحل استان مثل گناوه، دلوار، کنگان، عسلویه، دیلم و در نهایت بوشهر زده باشند، به وفور وضعیت بدحجابی را با چشمان خودشان لمس می کردند و این بدحجابی تا جایی پیش رفت که برخی از مسافران با کمال تاسف، در اقدامی زشت و در مواردی متعدد، شاهد کشف حجاب دختران و زنان در مقابل چشم نامحرمان در شهرهای ساحلی استان بوشهر بودیم.

به گزارش "چغادک نیوز"،

به نقل از "منبری ها" یکی از مشکلات اصلی جامعه های دینی در بحث مقوله حجاب و عفاف، کم رنگ شدن مردانگی و حیا در خانواده ها می باشد که در سایه غفلت مسئولین و متولیان عرصه فرهنگ، در تهاجمی خزنده در حال گسترش می باشد.

تا کنون گزارش های مختلفی از بدحجابی و ناهنجاری های اجتماعی در رسانه های استانی منتشر شده است که این گزارشات حکایت از وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور دارد تا شاید تلنگری بر خواب رفتگان باشد و بتوان چاره ای به غیر از برگزاری همایش و چاپ بنر در خصوص این معضلات اندیشید.

مسئولین استانی و شهرداری بوشهر، درخصوص خدمات رسانی به مهمانان نوروزی عملکرد خوب و درخور توجه ای داشته اند که از جمله نصب بنرهای اطلاع رسانی، کمپ ها و آماده کردن فضای شهر و غیره را می توان نام برد.

در ایام نوروز، ضعف کار فرهنگی در سطح استان دیده می شد که متولیان فرهنگی می توانستند چهره خوبی از استان را در افکار عمومی و شبکه های اجتماعی نشان دهند، ولی معلوم نبود مسئولین و متولیان فرهنگی استان سرشان کجا گرم بود که از انجام کارهای فرهنگی بازماندند.

در برخی از سواحل استان، مردان و زنان با هم شنا می کردند که صحنه خوبی برای استان نبود و مکان های جدایی برای شنا و استفاده بانوان پیش بینی نشده بود یا هم اگر بود، نظارت کافی وجود نداشت.

 در همین خصوص، در این روزها فقط کافی بود مسئولین سری به سواحل استان مثل گناوه، دلوار، کنگان، عسلویه، دیلم و در نهایت  بوشهر  زده باشند، به وفور وضعیت بدحجابی را با چشمان خودشان لمس می کردند و این بدحجابی تا جایی پیش رفت که برخی از مسافران با کمال تاسف، در اقدامی زشت و در مواردی متعدد، شاهد کشف حجاب دختران و زنان در مقابل چشم نامحرمان در شهرهای ساحلی استان بوشهر بودیم.

در اینجا برخی با سر برهنه، عکس های سلفی را در سواحل برخی از شهرهای استان بوشهر می گرفتند و ککشان هم نمی گزید، با گشت و گذاری در اینستاگرام شهرهای دیگر و مشاهده عکس هایی که به اشتراک گذاشته شده مثل هرمزگان، شیراز، یاسوج و … از این اتفاقات تاسف بار کمتر وجود داشت، اما انگار سواحل بوشهر به دلیل عدم نظارت، مکان مناسبی برای هنجارشکنان شده است.

همین هایی که عکس هایی را با سر برهنه در سواحل بوشهر منتشر کردند، در شهرهای دیگر، پوشش مناسب تری را رعایت کردند، حال باید دید چرا در استان بوشهر اینگونه عمل می کنند؟

تبدیل شدن این ناهنجاری به رفتاری اجتماعی و از بین رفتن قبح کشف حجاب، رفتاری است که نیازمند آسیب شناسی جدی و یافتن علاجی به غیر از برخورد صرف انظباطی را دارد.

 لازم به ذکر است که این مستندات کشف حجاب گسترده در سواحل شهرهای استان را خود مسافران در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام منتشر کرده اند.

اگر تعطیلات به مسئولین محترم استانی خوش گذشته باشد، می توانند با گشت و گذاری در اینستاگرام  و استفاده از "هشتگ #بوشهر، #دلوار، #سیراف، boushehr# و غیر .. " عکس هایی از کشف حجاب در سواحل استان را مشاهده کنند.

ما نیز برای راحتی کار، نمونه ای از این عکس ها را صرفأ جهت اطلاع قرار می دهیم، تا شاید کمی به برخی ها بربخورد و اقدامات فرهنگی خود را گسترش دهند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false