×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تیمی که استقلال هرگز آن را شکست نداده +جدول

نماینده عربستانی همگروه نفت تهران که تا اینجای کار ۲ امتیاز از دو بازی اول خود کسب کرده و در لیگ عربستان هم پنجم است می خواهد با دست پر تهران را ترک کند و امیدهای خود را برای صعود زنده نگه دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، الشباب عربستان تیمی که در ایستگاه سوم لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه ۲۷ اسفند در استادیوم آزادی میهمان نفت خواهد بود تا کنون در فصل جاری نه برده و نه باخته. نفت هم از دو بازی قبلی فقط یک امتیاز گرفته و اگر بخواهد به صعودش امیدوار باشد باید در این بازی سه امتیاز را بگیرد و مساوی در ورزشگاه آزادی خیلی نتیجه خوبی برای نفت نخواهد بود و چیزی که مشخص است اینست که هیچ کدام از دو تیم نفت و الشباب هنوز بردی دشت نکرده‌اند و همین مساله باعث خواهد شد دو تیم برای برد به میدان بیایند.

 

برنامه، نتایج کامل، جدول رده بندی و گلزنان لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ آسیا

در سابقه‌ الشباب ۶ قهرمانی و چهار نایب قهرمانی لیگ برتر عربستان به ثبت رسیده است. این تیم ۳ بار جام‌حذفی کشورش را بالای سر برده و همین چند ماه قبل برای اولین بار قهرمان سوپر جام عربستان شده است.

البته تیمی که می‌خواهد برابر شاگردان علیرضا منصوریان صف‌آرایی کند ۸ مرتبه در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته اما هیچ وقت عنوانی در خور توجه به دست نیاورده است.
 

تیمی که استقلال هرگز آن را شکست نداده +جدول

 

استقلال اولین قربانی ایرانی

الشباب پیش از شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان، یک بار در سال ۲۰۰۱ قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد. این تیم برای این‌که خود را به فینال مسابقات برساند در جده استقلال را ۳بر۲ شکست داد. شنبه ۲۷ اسفندماه سال ۷۹ ابتدا سعیدالعویران ملی‌پوش سرشناس الشباب تیمش را با پنالتی دقیقه ۱۵ پیش انداخت. بعد نوبت به محمد نوازی رسید که با پنالتی خود (۲۸) بازی را به تساوی بکشاند. پس از آن عبدا… شیهال میزبان را با گل دقیقه ۵۸ خود دوباره جلو انداخت و البته این بار احمد مومن‌زاده دو دقیقه بعد امید را به اردوی استقلال بازگرداند. در نهایت گل دقیقه ۸۷ خالد الدوساری آب سردی بود بر پیکر آبی‌ها که زیر فشار حمایت‌‌های عجیب و غریب هواداران الشباب از تیم‌شان خسته شده بودند. آن سال الشباب فینال را از دالیان چین ۴بر۲ برد و قهرمان شد.

 

۲۷ اسفند نحس

از شکست ۳بر۲ آبی‌ها برابر میزبان‌شان الشباب دقیقا ۱۴ سال می‌گذرد. چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۳ علیرضا منصوریان و شاگردانش پذیرای تیمی هستند که ۲۷ اسفند سال ۷۹ استقلالی‌ها را شکست دادند. شاید فرصت مناسبی باشد که علی منصور آبی‌ها باخت «بد» 14 سال قبل را در تهران با نفت جوان جبران کند.

تیمی که استقلال هرگز آن را شکست نداده +جدول

مربی استقلالی نفت که محبوب هواداران آبی است و امیدوار که روزی سرمربی آبی‌ها شود، می‌تواند انتقام یک شکست ۳بر۲ دیگر را هم از الشباب بگیرد.

آبی‌ها یک بار در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان (سال ۲۰۱۱) با الشباب در خانه حریف روبه‌رو شدند تا بلکه این بار راه رسیدن به فینال آسیا را در تقابل با حریف عربستانی پیدا کنند.

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۸۹ الشباب میزبان استقلال پس از اتمام مرحله گروهی رقابت‌ها بود. این بار مسابقه تا دقیقه ۸۸ مساوی پیش می‌رفت که گل دقیقه ۸۸ جزینی رای به حذف استقلال و صعود میزبان داد. ۴ سال و ۱۰ ماه و ۶ روز قبل سیاوش اکبرپور و حسین کاظمی برای استقلال گل زدند اما در نهایت آبی‌ها مغلوب حریف خود شدند. شاید علی منصور با شکست دادن الشباب بتواند انتقام آن باخت آبی‌ها را هم بگیرد.

 

آسمان تیره آبی‌ها و حسرت امتیاز

کارنامه استقلالی‌ها در تقابل با الشباب همیشه سیاه بوده است. آبی‌ها بعد از شکستی که در پای فینال لیگ باشگاه‌های آسیا (۲۰۰۱) برابر این تیم داشتند، در ادوار لیگ قهرمانان قاره‌کهن سه بار مقابل حریف مذکور صف‌آرایی کردند. استقلال همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد در مرحله حذفی مسابقات سال ۲۰۱۱ به میزبانش ۳بر۲ باخت. پس از آن در دو بازی رفت و برگشت سال ۲۰۱۴ هم مغلوب الشباب شد.

آبی‌ها تحت نظر امیر قلعه‌نویی در گروه A مسابقات بازی خانگی‌شان را (۶ اسفند ۹۲) به الشباب باختند. یک سال و ۲۰ روز قبل این عماد خلیلی اماراتی‌الاصل بود که در دقیقه ۵۸ بازی دروازه‌ مهدی رحمتی را باز کرد.

در بازی برگشت، استقلال با گل آرش برهانی(۴۷) از میزبانش پیش افتاد. با این حال پنالتی دقیقه ۸۲ فرناندو منگازو پیروزی را از استقلال گرفت. بدتر این‌که در دقیقه پنجم از وقت‌‌های تلف شده سعید الدوساری گل برتری الشباب را زد تا استقلال در سه بازی لیگ قهرمانان آسیا از حریفش یک امتیاز هم نگیرد.

تیمی که استقلال هرگز آن را شکست نداده +جدول

 

زور الشباب به سپاهان و پرسپولیس نرسید

الشباب در سال‌های ۲۰۰۵و۲۰۰۷، چهار مرتبه با سپاهان روبه‌رو شد و جالب این‌که در ۳ دیدار شکست خورد و فقط یک مرتبه موفق به ثبت تساوی یک-یک برابر این تیم شد.

این تیم در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ هم به ترتیب با پرسپولیس و سپاهان روبه‌رو شد که در سال نخست فقط یک امتیاز از قرمزها گرفت و در سال دوم یک امتیاز از سپاهان. الشباب در مجموع ۱۵ مرتبه با تیم‌های ایرانی در ادوار لیگ قهرمانان روبه‌رو شد که حاصل برای این تیم کسب ۶ پیروزی و ۴ تساوی بود. الشباب سه مرتبه استقلال را برد و یک مرتبه ذوب‌آهن‌ و دو بار تراکتورسازی تبریز را.

تیمی که استقلال هرگز آن را شکست نداده +جدول

 

شکست‌ناپذیری ۴ ساله

حریف نفت در ایستگاه سوم لیگ قهرمانان آسیا بعد از این‌که در دور رفت لیگ سال ۲۰۱۱ با ذوب‌آهن‌ به تساوی رسید، دیگر طی ۵ دیدار پی‌درپی به باشگاه‌های ایرانی امتیاز نداد. در واقع الشباب سه سال و ۱۰ ماه و یک هفته است که به تیم‌های ایرانی نباخته است. از آن زمان به بعد حریف نفت به ترتیب از خجالت ذوب‌آهن‌، تراکتورسازی (۲بار) و استقلال (۲بار) درآمده است.

 

تابلوی نتایج ۱۵دیدار الشباب و تیم‌های ایرانی در لیگ‌قهرمانان آسیا

سال

مرحله

نتیجه

تاریخ

گلزنان

۲۰۰۵

گروهی(B)

الشباب یک- سپاهان یک

۱۹اسفند۸۳

گودوین(الشباب)

محمود کریمی(سپاهان)

۲۰۰۵

گروهی(B)

سپاهان یک- الشباب صفر

۲۱اردیبهشت۸۴

هادی عقیلی

۲۰۰۷

گروهی(D)

الشباب صفر- سپاهان یک

یک فروردین۸۶

سیدمهدی سیدصالحی

۲۰۰۷

گروهی(D)

سپاهان یک- الشباب صفر

۲خرداد۸۶

سیدمهدی سیدصالحی

۲۰۰۹

گروهی(B)

الشباب صفر- پرسپولیس صفر

۲۷اسفند۸۷

۲۰۰۹

گروهی(B)

پرسپولیس یک- الشباب صفر

۳۰اردیبهشت۸۸

محسن خلیلی

۲۰۱۰

گروهی(C)

الشباب یک- سپاهان یک

۵اسفند۸۸

بن‌سلطان(الشباب)

سیدجلال حسینی(سپاهان)

۲۰۱۰

گروهی(C)

سپاهان یک- الشباب صفر

۲۴فروردین۸۹

احمد جمشیدیان

۲۰۱۰

یک‌هشتم‌نهایی

الشباب۳- استقلال۲

۲۱اردیبهشت۸۹

اکبرپور و کاظمی(استقلال)

بن‌سلطان، طایب و جزینی(الشباب)

۲۰۱۱

گروهی(D)

الشباب صفر- ذوب‌آهن صفر

۲۵اسفند

۲۰۱۱

گروهی(D)

ذوب‌آهن صفر- الشباب یک

۲۰اردیبهشت۹۰

بن‌سلطان

۲۰۱۳

گروهی(A)

الشباب یک- تراکتورسازی صفر

۱۳فروردین۹۲

ناصرالشمرانی

۲۰۱۳

گروه(A)

تراکتورسازی صفر- الشباب یک

۲۱فروردین۹۲

سباستین تاگ‌لیابو

۲۰۱۴

گروهی(A)

استقلال صفر- الشباب یک

۶اسفند۹۲

عماد خلیلی

۲۰۱۴

گروهی(A)

الشباب۲- استقلال یک

۲۷فروردین۹۳

آرش برهانی(استقلال)

فرناندو من‌گازو و سعیدالدوساری(الشباب)

 

 


رافینیا و هزازی

به گزارش مشرق، الشباب دو بازیکن در خطوط هافبک و حمله خود دارد که عملکردی متمایز از سایرین داشته‌اند. نفر اول رافائل داسیلوا برزیلی ملقب به رافینیا است. هافبکی ۳۱ ساله که این فصل طی ۱۷ بازی ۵ گل برای الشباب در لیگ برتر عربستان به ثمر رسانده است.

نفر دوم نایف هزازی خطرناک‌ترین بازیکن الشباب است. مهاجمی ۲۶ ساله که فقط ۱۳ بار در لیگ جاری عربستان وارد ترکیب اصلی تیمش شده اما ۱۲ بار گلزنی کرده است. نایف در چهار هفته اخیر آنقدر آماده بوده که در لیگ برتر به الشعله (هفته ۱۷) الاهلی (هفته ۱۸) و نجرال (هفته ۱۹) ۴ گل زده است

تیمی که استقلال هرگز آن را شکست نداده

هزازی همان بازیکنی است که سال ۲۰۱۲، گل اول الاتحاد را وارد دروازه آودوکیچ کرد تا پرسپولیس با مصطفی دنیزلی شکست ۳برصفر مقابل عربستانی‌ها را تجربه کند.

 

عملکرد بازیکنان تاثیرگذار الشباب در لیگ‌برتر عربستان

بازیکن

پست

کشور

سن

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

کارت زرد

لیگ قهرمانان آسیا۲۰۱۵

تعداد بازی

مجموعه دقایق بازی

ولید عبدا…

دروازه‌بان

عربستان

۲۸

۱۷

۱۷

۱۵۳۰

۲

۱۸۰

طارق زاید خطاب

مدافع

اردن

۲۲

۱۰

۸

۷۲۲

۲

سیاف خظرالبیشی

مدافع

عربستان

۳۴

۱۲

۱۲

۱۰۳۶

۱

محمد آوال

مدافع

غنا

۲۶

۳

۳

۲۷۰

۲

۱۸۰

احمد ابراهیم‌عاطف

هافبک

عربستان

۳۱

۱۶

۱۶

۱۳۹۶

۲

۲

۱۷۶

سعید محمدالدوساری

هافبک

عربستان

۲۴

۱۷

۱۴

۱۲۳۸

۱

۱

۴

رافائل داسیلوا

هافبک

برزیل

۳۱

۱۷

۱۴

۱۲۹۴

۵

۴

۲

۱۸۰

جان دوکاآنتوی

مهاجم

غنا

۲۲

۵

۳

۲۹۹

۲

۲

۱۱۳

نایف هزازی

مهاجم

عربستان

۲۶

۱۵

۱۳

۱۱۵۱

۱۲

۳

۱

۶۷

 

 
منبع: مشرق

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false