×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بزرگ‌ترین موانع تولید در سال ۹۳

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: واردات بی‌وریه، عدم نگاه به درون، عدم حمایت از تولیدکننده، حجم بالای قاچاق کالا و سود‌های کلان بانکی از بزرگ‌ترین موانع تولید در سال ۹۳ بود.

به گزارش "چغادک نیوز"، روح‌الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: واردات بی‌وریه، عدم نگاه به درون، عدم حمایت از تولیدکننده، حجم بالای قاچاق کالا و سود‌های کلان بانکی از موانع اصلی تولید در سال ۹۳ بود که باید با مدیریت جهادی این موانع بر طرف می‌شد، اما متاسفانه اقدامات لازم صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: این که بگوییم در سال ۹۳ هیچ اقدام شایسته و در خور توجهی صورت نگرفت، حرف اشتباهی است، اما توقع می‌رود که مدیران و مسئولان اجرایی کشور بیش از پیش در تحقق مدیریت جهادی تلاش می‌کردند و امروز که زمان دریافت کارنامه یک ساله است نمره درخشان کسب می‌شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص نگاه دولت و الویت‌های اقتصادی آن، تصریح کرد: دولت تمام تلاش خود را می‌کند که تورم کاهش یابد، اما متاسفانه هیچ اقدام مثبتی در جهت کاهش رکود تورمی صورت نگرفت. نباید همه نگاه‌ها به مذاکرات و به رویدادهای خارج از مرز دوخته شود، بلکه ۸۰ درصد از تلاش‌های رشد و توسعه اقتصادی کشور در داخل مرزهای ایران وجود دارد که تنها با مدیریت درست می‌توان به اهداف تعیین شده دست یافت.

عباسپور در خصوص سوء مدیریت در بخش‌های مختلف کشور گفت: یکی از ویژگی‌های مدیریت‌ جهادی مدیریت امکانات و ذخایر ملی‌ است. خام فروشی یکی از مهمترین مشکلات کشور است که باید با استفاده از امکانات و فناوری‌های لازم در جهت پیچیده‌تر کردن محصول و افزایش ارزش افزوده به ویژه در محصولات پتروشیمی، نفتی و فولادی تمامی تلاش را باید انجام دهیم تا از هدر رفت سرمایه جلوگیری کنیم.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false