×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انصار الله به دنبال روابط با تمام همسایگان

رهبر جنبش انصارالله یمن بر گسترش روابط سیاسی یمن با همه کشورهای عربی و اسلامی منطقه در چارچوب احترام به حاکمیت ملی و استقلال کشور و عدم مداخله در امور داخلی تاکید کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در کنفرانس خبری در صعده اعلام کرد که «ما آماده هستیم-به عنوان ملت یمن با حاکمیت مستقل- با هر کشور عربی و اسلامی منطقه توافقات همکاری امضا کنیم».

به گزارش خبرگزاری «سبأنت»، الحوثی در ادامه افزود: ارتباطات ما با عربستان قطع نشده است و ارتباطات غیر مستقیم طی دو روز گذشته با ریاض برقرار شده بود و در آن بر وجود آمادگی برای بازگشت روابط دو کشور بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی و تبادل منافع مشترک تاکید شد».

وی تاکید کرد: «ما از هرگونه روابط با کشورهای عربی و اسلامی بر اساس عدم دخالت در امور داخلی یمن یا تحمیل هرگونه برنامه سیاسی در تصمیم‌گیری‌های این کشور استقبال می‌کنیم».

عبدالملک الحوثی در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و یمن گفت: «ما به دنبال روابط متوازن با همه کشورهای عربی و منطقه‌ای هستیم و از کسانی که می‌خواهند بدون هرگونه پیش‌شرطی به یمن کمک کنند، استقبال می‌کنیم».

وی همچنین به موضوع فرار رئیس جمهور مستعفی یمن به شهر عدن اشاره کرد و گفت: عبدربه منصور هادی با هدف ایجاد بحران های جدید بین احزاب سیاسی در آستانه رسیدن به توافق نهایی برای حل بحران کشور، به شهر جنوبی عدن گریخت.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false