×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وزیر توسعه ترکیه عازم ایران شد

'جودت یلماز' وزیر توسعه ترکیه و نماینده ویژه دولت آنکارا در پیگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران و رییس طرف ترک کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دوکشور، بامداد شنبه در رأس هیأتی عازم تهران شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، یلماز را در این سفر دو روزه هیأتی متشکل از کارشناسان و مسؤولان نهادهای دولتی ترکیه همراهی می کنند.

مشاور مطبوعاتی وزیر توسعه ترکیه در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: یلماز در این سفر با 'محمود واعظی' وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و سایر مخاطبان ایرانی خود دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

در این دیدارها روابط تجاری، مسایل گمرکی، مشکلات حمل و نقل، همکاریهای بانکی و مالی و سایر موضوعات اقتصادی در دستور کار دو کشور به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مشاوره مطبوعاتی یلماز افزود: این سفر در واقع در ماهیت سفر مقدماتی برای سفر ماه آوریل «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه به ایران است که در قالب آن دومین نشست شورای عالی همکاریهای راهبردی ایران و ترکیه به ریاست رؤسای جمهوری دو کشور در تهران برگزار خواهد شد.

نخستین نشست شورای عالی همکاریهای راهبردی ایران و ترکیه در جریان سفر خرداد ماه گذشته حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران به آنکارا برگزار شده بود.

ایران و ترکیه سالانه حجم تجاری در حدود ۱۵ میلیارد دلار دارند و در صدند این حجم را در مدت دو سال به ۳۰ میلیارد دلار برسانند.

 
منبع: ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false